تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3734310
شناسه : 3734310
تاریخ :
واکنش مقامات ترکیه به شهادت اسماعیل هنیه اقتصاد ایران: مقامات ترکیه از جمله وزارت خارجه و رئیس مجلس این کشور در بیانیه‌ای شهادت اسماعیل هنیه را محکوم کرده و تسلیت گفتند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای با اشاره به اقدام تروریستی علیه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که منجر به شهادت وی شد، اعلام کرد: سو قصد رذیلانه به رهبر سیاسی جنبش حماس در تهران که منجر به قتل او شد را محکوم می کنیم.

در این بیانیه آمده است: دولت نتانیاهو یکبار دیگر نشان داد که نیتی برای رسیدن به صلح ندارد.

رئیس مجلس ترکیه: هنیه همانطور که باور داشت زندگی کرد و همان‌طور که زندگی کرد مرد

نومان کورتولموش، رئیس مجلس ملی ترکیه نیز با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی، ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد.

 در این پیام آمده است: «همان کسانی‌که چون مصیبتی بر آنها وارد شود می‌گویند: ما از جانب خدا هستیم و به‌سوی او بازمی‌گردیم». مجاهد بزرگ دیگری در غزه به کاروان شهدا پیوست. 

برادر ما اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی آرمان فلسطین که ده‌ها تن از اعضای خانواده خود را به‌ عنوان شهید تقدیم کرده‌ است، در حمله شرورانه دولت دشمن بشریت و نسل‌کش صهیونیستی اسرائیل به شهادت رسید. از خداوند متعال برای ایشان رحمت و علو درجات الهی را مسئلت می‌کنم. 

او همان‌طور که باور داشت زندگی کرد و همان‌طور که زندگی کرد مرد. او زندگی خود را وقف آرمان فلسطین کرده‌ بود و مبارزات او برای نسل‌ها الگو واقع می‌شود. خداوند متعال پس از شهادت فرزندان و نوادگانش به‌ پاس مواضع متین و ایمان تزلزل‌ناپذیرش به او پاداش شهادت داد. همان‌طور که مرحوم علی عزت بگوویچ می‌گوید: «آنها ما را در زمین دفن کردند، اما نمی‌دانستند که ما بذر بودیم». 

بدین‌وسیله با آرزوی صبر، به همه مردم فلسطین و مردمی که خود را وقف آرمان فلسطین آزاد کرده‌اند، تسلیت می‌گویم.

انتهای پیام/