تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3734298
شناسه : 3734298
تاریخ :
ثبت نام ۹۴۰۰ کرمانشاهی در سامانه «سماح» پیاده‌روی اربعین اقتصاد ایران: کرمانشاه- مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه از ثبت نام ۹ هزار و ۴۰۰ نفر در این استان تا به امروز برای شرکت در پیاده‌روی عظیم اربعین ۱۴۰۳ در سامانه «سماح» خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سعید کریمی‌خو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: زوار اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام برای عزیمت به کربلای معلی و شرکت در پیاده‌روی عظیم اربعین باید از طریق سامانه سماح اقدام به ثبت نام کنند.

وی افزود: دریافت گذرنامه و نیز ارز اربعینی تنها منوط به ثبت نام در این سامانه است.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه تاکید کرد: همچنین زوار هنگام ثبت‌نام در سامانه سماح با پرداخت هزینه‌ای ناچیز از پوشش بیمه‌ای برخوردار خواهند شد که با پرداخت یکی از گزینه‌های ۸۰۰، ۹۰۰ و یک میلیون ریالی در صورت بروز حوادث احتمالی و خسارت در سفر اربعین می‌توانند از خدمات بیمه بهره‌مند شوند.

کریمی‌خو با بیان اینکه ثبت نام در سامانه سما از هفدهم تیرماه سال جاری آغاز شده است، گفت: تا به امروز دهم مرداد ماه ۹ هزار و ۴۰۰ نفر در این استان برای شرکت در مراسم اربعین و عزیمت به کربلای معلی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته وی، بر اساس آخرین آمار این سامانه مجموع ثبت‌نامی‌های زوار اربعین در کشور ۶۵۰ هزار نفر بوده است.

کریمی‌خو به اختصاص ارز اربعینی نیز اشاره و تصریح کرد: آغاز فروش ارز اربعین از هفتم مرداد ماه شروع و تا سوم شهریور ماه سال جاری توسط هفت بانک عامل ادامه دارد.