تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3734279
شناسه : 3734279
تاریخ :
فواید بروکلی برای افزایش میل جنسی اقتصاد ایران: کلم بروکلی سرشار از مواد مغذی ضروری است و فواید متعددی برای سلامتی دارد، اما آیا می دانستید که می تواند زندگی جنسی شما را نیز بهبود بخشد؟

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث شاتز، کلم بروکلی سرشار از مواد مغذی ضروری است و فواید متعددی برای سلامتی دارد، اما آیا می دانستید که می تواند زندگی جنسی شما را نیز بهبود بخشد؟ این سبزی یک داروی طبیعی برای غرایز جنسی است که به شما کمک می کند میل جنسی پایین را افزایش دهید.


میل جنسی چیست؟

میل جنسی، میل طبیعی و غریزی فرد به داشتن رابطه جنسی است که شامل هر دو جنبه فیزیکی و روانی برانگیختگی و میل به فعالیت جنسی است. بر اساس مطالعه ای که در دانشنامه بیماری های غدد درون ریز منتشر شده است، میل جنسی بین افراد بسیار متفاوت است و می تواند تحت تأثیر چندین بیماری قرار گیرد.


چه چیزی بر میل جنسی تأثیر می گذارد؟

میل جنسی در زنان می تواند تحت تأثیر عوامل جسمی و روانی بسیاری قرار گیرد. دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است باعث تغییر در میل جنسی شما شود، از جمله:


1. تغییرات هورمونی

نوسانات هورمونی در دوران قاعدگی، بارداری، شیردهی و یائسگی همگی می توانند بر میل جنسی تأثیر بگذارند. برخی تغییرات هورمونی حتی ممکن است باعث خشکی واژن شود که می تواند در حین مقاربت دردناک باشد و میل جنسی شما را از بین ببرد.


2. استرس و اختلالات خلقی

استرس، اضطراب و افسردگی می تواند بر سلامت کلی شما از جمله زندگی جنسی شما تأثیر بگذارد. این مسائل مربوط به سلامت روان ممکن است هورمون های بدن شما را مختل کند و احساس برانگیختگی را دشوار کند. آنها همچنین می توانند باعث نوسانات خلقی شوند و لذت بردن از رابطه جنسی را دشوار کنند. به علاوه، علائم فیزیکی استرس و افسردگی، مانند خستگی یا درد، ممکن است انرژی و اشتیاق شما را برای رابطه جنسی کاهش دهد.


3. تصویر بدن و عزت نفس

احساس شما نسبت به بدنتان تاثیر بسزایی بر میل جنسی شما دارد. اگر از نوع بدن خود لذت می برید و از آن قدردانی می کنید، اعتماد به نفس و نگرش بهتری نسبت به رابطه جنسی خواهید داشت. از سوی دیگر، ناراضی بودن از ظاهر خود ممکن است بر عزت نفس شما تأثیر بگذارد و میل شما به رابطه جنسی را کاهش دهد.


فواید کلم بروکلی برای افزایش میل جنسی

بروکلی چندین فایده مختلف برای سلامت جنسی دارد:


1. بروکلی میل جنسی را افزایش می دهد

بروکلی سرشار از فولات، ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان‌ها است، همانطور که در مطالعه منتشر شده در مجله بین‌المللی تبرید یافت شد، بروکلی می‌تواند با بهبود گردش خون و شادابی کلی، میل جنسی را افزایش دهد.

2. بروکلی هورمون های شما را متعادل می کند

سطوح بالای ویتامین C موجود در کلم بروکلی به کاهش سطح کورتیزول کمک می کند که می تواند بر تولید هورمون جنسی تأثیر مثبت بگذارد. همانطور که در مطالعه ای که در StatPearls منتشر شده است سطوح بالای کورتیزول که اغلب به عنوان "هورمون استرس" شناخته می شود، می تواند به طور قابل توجهی بر میل جنسی شما تأثیر بگذارد. کاهش سطح کورتیزول می تواند به بهبود تمایل شما به صمیمیت جنسی و توانایی دستیابی و حفظ نعوظ کمک کند.

3. بروکلی باروری را بهبود می بخشد

استرس اکسیداتیو، عدم تعادل بین رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها، می تواند تأثیر منفی بر سلامت باروری در مردان و زنان داشته باشد. وجود آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها در کلم بروکلی به کاهش استرس اکسیداتیو کمک می کند، همانطور که در مطالعه منتشر شده در دانشگاه کشمیر مشخص شد که می تواند کیفیت اسپرم و سلامت باروری را بهبود بخشد. بنابراین، گنجاندن کلم بروکلی در رژیم غذایی می تواند مفید باشد.


4. بروکلی جریان خون را افزایش می دهد

طبق مطالعه ای که توسط دانشگاه ایالتی کلرادو منتشر شده است، ویتامین K و فولات موجود در بروکلی می تواند به بهبود گردش خون کمک کند که برای عملکرد جنسی ضروری است.

افزایش جریان خون در ناحیه واژن به روانکاری طبیعی کمک می کند و لذت و راحتی جنسی را افزایش می دهد. به علاوه، جریان خون به کلیتوریس نیز برای برانگیختگی و ارگاسم ضروری است.

چگونه کلم بروکلی را برای افزایش میل جنسی مصرف کنیم؟

گنجاندن کلم بروکلی در رژیم غذایی می تواند آسان باشد. در اینجا چند راه برای استفاده از کلم بروکلی برای تقویت میل جنسی، توضیح داده شده است:

1. گلچه های بروکلی بخارپز یا خام را به سالاد خود اضافه کنید تا بافت ترد و تقویت مواد مغذی داشته باشید.
2. کلم بروکلی را با سایر میوه ها و سبزیجات مخلوط کنید تا یک اسموتی پر از مواد مغذی تهیه کنید.
3. کلم بروکلی را به همراه سایر سبزیجات و پروتئین های بدون چربی به غذاهای سرخ شده خود اضافه کنید.
4. سوپ بروکلی درست کنید یا کلم بروکلی را به سوپ سبزیجات اضافه کنید تا دوز اضافی ویتامین و مواد معدنی داشته باشید.
5. کلم بروکلی را با روغن زیتون، سیر و ادویه جات تفت دهید تا یک غذای خوشمزه داشته باشید.
6. کلم بروکلی خرد شده را به املت خود اضافه کنید.


عوارض مصرف کلم بروکلی

در حالی که کلم بروکلی به طور کلی بی خطر و مفید است، ممکن است منجر به عوارض جانبی خاصی شود:

1. گاز و نفخ

در حالی که اعتقاد بر این است که فیبر برای هضم غذا مفید است، کسی که عادت به خوردن یک رژیم غذایی با فیبر بالا ندارد ممکن است مشکلات گوارشی را تجربه کند. بروکلی سرشار از فیبر است که می‌تواند باعث ایجاد گاز و نفخ در برخی افراد شود.


2. مشکلات تیروئید

بروکلی حاوی گواتروژن است، موادی که می توانند با اختلال در جذب ید، در عملکرد تیروئید اختلال ایجاد کنند که می تواند به ویژه برای افرادی که شرایط خاص تیروئید دارند مشکل ساز باشد. پختن بروکلی می تواند خواص گواتروژنی آن را کاهش دهد.

3. واکنش های آلرژیک

اگرچه نادر است، اما برخی از افراد ممکن است واکنش های آلرژیک به کلم بروکلی را تجربه کنند که می تواند شامل بثورات پوستی، خارش و در موارد شدید، مشکل در تنفس باشد.

4. تداخل با داروهای رقیق کننده خون

بروکلی سرشار از ویتامین K است که برای لخته شدن خون ضروری است. برای افرادی که از داروهای رقیق کننده خون (مانند وارفارین) استفاده می کنند، افزایش ناگهانی دریافت ویتامین K می تواند اثربخشی این داروها را کاهش دهد. این افراد باید مصرف مداوم ویتامین K را حفظ کنند و قبل از ایجاد تغییرات در رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنند.