تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3734270
شناسه : 3734270
تاریخ :
وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در نقاط مختلف کشور اقتصاد ایران: رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وزش باد شدید خیزش گردوخاک کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۱۰ مرداد) در گیلان و مازندران بارش پراکنده و در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: جمعه (۱۲ مرداد) در شرق ،مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان بارش پراکنده و در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات مرکز و جنوب کرمان، شمال و غرب هرمزگان و ارتفاعات جنوب فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار پراکنده،رعدوبرق وزش باد شدید موقتی و خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

ضیاییان افزود: شنبه (۱۳ مرداد) بارش پراکنده در شرق سواحل و خراسان شمالی دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: یکشنبه و دوشنبه (۱۴ و ۱۵ مرداد) در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد شد.

به گفته ضیاییان طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور ، جنوب غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز و در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا پیش بینی می شود

وی افزود:. پنجشنبه تا شنبه با توجه به تشدید سرعت وزش باد در برخی ساعات در شرق کشور رخداد طوفان شن دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد : طی سه روز آینده دریای عمان و پنجشنبه و جمعه و شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای خزر مواج خواهند شد.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۱ مرداد) کمی ابری، تا نیمه ابری، گاهی وزش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۷ و ۳۹ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۲ مرداد) صاف تا قسمتی ابری و گاهی افزایش باد با کمترین و بیشترین دمای ۳۸ و ۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۱۵ و ۱۴ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۸ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.