تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3734263
شناسه : 3734263
تاریخ :
سازمان ملل ابعاد تازه‌ای از شکنجه اسرای فلسطینی را فاش کرد اقتصاد ایران: سازمان ملل متحد در گزارشی ضمن تشریح ابعاد تازه‌ای از شکنجه‌ اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، تعداد شهدای این شکنجه‌ها را ۵۳ نفر اعلام کرد. 

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای که فولکر تورک کمیساریای عالی این سازمان در خصوص حقوق بشر منتشر کرد، ابعادی از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی ضد اسرای فلسطین را برشمرده است.

در این گزارش آمده است که دست کم ۵۳ نفر از بازداشت شده‌های فلسطینی در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داده‌اند.

این گزارش تاکید دارد که رژیم صهیونیستی از سگ‌های درنده و شکنجه «غرق مصنوعی» علیه اسرای فلسطینی بازداشتگاه‌ها استفاده می‌کند.

همزمان با اوج گرفتن تحقیقات رسانه‌ای در خصوص این زندان در رسانه‌های مختلف دنیا، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز در گزارشی که شامل مصاحبه با ۱۱ اسیر فلسطینی و تعدادی از وکلای زندانیان و گزارش‌های کالبد شکافی موجود می‌شود، ابعادی از شکنجه‌های استفاده شده در این زندان را برشمرده است.

این روزنامه می‌افزاید یکی از اسرای فلسطینی در نتیجه پارگی طحال و شکستن اندام‌های بدن در اثر ضرب و شتم نگهبانان صهیونیست به شهادت رسیده است. یکی دیگر از زندانیان نیز در حالی که مبتلا به بیماری مزمن بوده، مورد درمان قرار نگرفته و جان خود را از دست داده و یکی دیگر از آنها قبل از اینکه شهید شود، چندین ساعت کمک خواسته است.

گزارش‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شرایط بهداشتی در زندان‌های مملو از جمعیت به شدت وخیم است و اسرای فلسطینی در معرض ضرب و شتم روزانه و تهدید با سگ‌های وحشی قرار می‌گیرند. آنها از دسترسی به غذای کافی و مراقبت بهداشتی محروم هستند و مورد تحقیر جسمی و روانی قرار می‌گیرند.