تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3734196
شناسه : 3734196
تاریخ :
مبلغین یکه تاز کار فرهنگی در سواحل گیلان اقتصاد ایران: رشت- مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه مبلغین یکه تاز کار فرهنگی در سواحل استان هستند، گفت: تیم‌های ۴ نفره مبلغین در سواحل به فعالیت فرهنگی و تبلیغی می‌پردازند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام محمدعلی نجفی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری دوره مهارت طرح مبلغین دریا در رشت، اظهار کرد: طرح مبلغین دریا از اواسط خرداد ماه سال جاری آغاز به کار کرد و سومین کارگاه مهارتی با حضور ۳ تن از اساتید برجسته قم، تهران و گیلان برگزار شد.

وی با بیان اینکه سومین کارگاه مهارتی طرح «مبلغین دریا» آموزش‌های نوین به سمع و نظر مبلغین حاضر رسید، افزود: علاوه بر آموزش مبلغین تجربیات بیش از ۴۰ روزه خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و موانع و مشکلات را مورد بررسی قرار دادند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با تاکید بر اینکه بسیاری از سواحل شرایط اولیه برای حضور مبلغین را نداشته است، گفت: علی رغم اینکه شرایط بسیاری از سواحل برای حضور مبلغین فراهم نشده بود اما مبلغین با حداقل امکانات میدان را برای فعالیت تبلیغی در آخرین روزهای هر هفته خالی نگذاشتند.

نجفی با بیان اینکه طرح «مبلغین دریا» از اوایل خرداد آغاز و اواسط مهرماه ادامه دارد، تصریح کرد: طرح مبلغین دریا در ۱۱ نقطه فعالیت تبلیغی داشته و در هر نقطه نیز تیم‌های چهار نفره به فعالیت فرهنگی و تبلیغی می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه در طرح مبلغین دریا در ۲ نقطه بانوان طلبه اقدام به فعالیت فرهنگی می‌کنند، افزود: با توجه به فعالیت‌های انجام شده امیدواریم مسئولین شهرستان‌ها نیز با حمایت بیشتر زمینه را برای اثرگذاری گسترده در این عرصه فراهم کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با تاکید بر اینکه طرح مبلغین دریا با حمایت مدیر کل اجتماعی استانداری گیلان در حال اجرا است، تصریح کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با دعوت و ساماندهی از ۴۰ مبلغ طرح مبلغین دریا را به اجرا درآورده است.

وی با تاکید بر یکه تازی کار فرهنگی مبلغین در سواحل گفت: فعالیت فرهنگی متناسب با فضای عزای سید و سالار شهیدان در ١٠ روز اول محرم انجام و بعد از آن فعالیت‌ها متناسب با فضای گردشگری و جذابیت‌های لازم در حال اجرا است.