تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3734180
شناسه : 3734180
تاریخ :
کتاب «ملامحسن فیض کاشانی» به چاپ دوم رسید اقتصاد ایران: کتاب «ملامحسن فیض کاشانی» با تحقیق و تدوین اسماعیل منصوری لاریجانی توسط انتشارات سروش به چاپ دوم رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «ملامحسن فیض کاشانی» با تحقیق و تدوین اسماعیل منصوری لاریجانی به تازگی توسط انتشارات سروش به چاپ دوم رسیده است. این کتاب دفتر شانزدهم از مجموعه معرفت شامل دیدگاه‌های فلسفی غلامحسین ابراهیمی دینانی است.

محمدبن مرتضی، معروف به ملامحسن فیض‌کاشانی (۱۰۰۷ درگذشته ۱۰۹۰) در دوره پادشاهی شاه عباس دوم زندگی می‌کرد و در مشرب فلسفی و عرفانی، پیرو فیلسوف و حکیم برجسته ملاصدرای شیرازی (۱۰۴۵-۹۷۹ ق) بود. او مانند حکیم ملاصدرای شیرازی، برهان و حکمت را با تصوف و عرفان جمع کرد و با استفاده از تعالیم قرآن کریم و احادیث اهل بیت (ع) توانست صبغه دینی حکمت را به طور چشم گیری تقویت کند. با اینکه فیض کاشانی در شأن فقاهت خود به اَخباری بودن معروف بود، در حوزه علوم عقلی و نقلی و تفسیر و معارف اسلامی و اخلاق تألیفات گرانبهایی دارد.

فیض کاشانی، افزون بر آثار فلسفی و عرفانی و فقهی، در حوزه شعر و ادبیات عرفانی نیز ید طولایی داشت. وی معمولاً به شیوه جلال الدین مولوی و خواجه حافظ شیرازی شعر می‌گفت و اغلب غزلیاتش بیان مکنونات قلبی او بود.

برنامه «معرفت» یکی از برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران در بخش معارف است که از سال ۱۳۸۸ به طور مستمر از شبکه چهار سیما پخش شده است.

چاپ دوم این کتاب با ۳۴۸ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۳۲۰ هزار تومان عرضه شده است.