تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3734173
شناسه : 3734173
تاریخ :
اتوبوس‌های سیار انتقال خون در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود اقتصاد ایران: سمنان- مدیرکل انتقال خون استان سمنان از اجرای طرح اتوبوس‌های سیار انتقال خون در این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش مهر، محسن طاهریان با بیان اینکه استان سمنان دارای چهار پایگاه انتقال خون است، تاکید کرد: با توجه به کمبود پایگاه در استان، تصمیم بر اجرای طرح اتوبوس‌های سیار خون گیری در استان گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال در برخی شهرستان‌های استان این اتوبوس‌ها را خواهیم داشت، افزود: طرح اتوبوس‌های خون گیری در استان سبب می‌شود تا مردم با راحتی بیشتری اهدای خون را صورت دهند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان ضمن دعوت از آحاد مردم برای اهدای خون، ابراز کرد: ما در استان دارای اهدا کنندگان مستمر هستیم یعنی افرادی که به صورت مستمر خون اهدا می‌کنند و از این لحاظ یکی از استان‌های برتر کشور محسوب می‌شویم.

طاهریان بیان کرد: یک سوم از اهداکنندگان خون در استان سمنان اهدا کنده مستمر به شمار می‌آیند.

وی با بیان اینکه هر فرد با اهدای یک واحد خون می‌تواند جان سه بیمار را نجات دهد، گفت: چهار پایگاه در سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار میزبان اهدا کنندگان خون در استان است.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان همچنین بیان کرد: بخشی از خون اهدایی در استان سمنان مورد مصرف بیماران قرار گرفته و بخش عمده آن به استان‌های تهران و سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود تا در درمان بیماران و کمک به آنها استفاده گردد.