تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3734162
شناسه : 3734162
تاریخ :
اطلاعیه ستاد اربعین درباره فعالیت و عزیمت موکب‌داران اقتصاد ایران: ستاد اربعین اعلام کرد متقاضیان برپایی موکب در ایام راهپیمایی اربعین جهت دریافت مجوز و صدور پروانه فعالیت باید به سایت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات مراجعه کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، ستاد مرکزی اربعین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد متقاضیان برپایی موکب در ایام راهپیمایی اربعین جهت دریافت مجوز و صدور پروانه فعالیت می‌بایست با مراجعه به سایت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، که مسئولیت مستقیم در شناسایی و تایید مواکب سراسر کشور را دارد، اقدام کنند.

اطلاعیه شماره دو ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) به این شرح منتشر شد:

« کربلا طریق الاقصی »

بسمه تعالی

به اطلاع ملت عزیز و محبان اهل بیت(علیهم السلام) و تمامی متقاضیان سفر اربعین حسینی(ع) می‌رساند:

داوطلبین و متقاضیان برپایی موکب در ایام راهپیمایی اربعین حسینی(ع) جهت دریافت مجوز و صدور پروانه فعالیت می‌بایست با مراجعه به سایت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، که مسئولیت مستقیم در شناسایی و تایید مواکب سراسر کشور را دارد، اقدام نموده و هرگونه فعالیت مواکب منوط به ثبت نام و تایید نهایی در سایت اعلامی می‌باشد:

 ( آدرس سایت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات:Mokeb.atabat.org  ).

پایبندی به کلیه الزامات، ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های مندرج در سایت مورد اشاره برای فعالیت تمامی موکب‌داران، مورد تاکید ستاد مرکزی اربعین می‌باشد.

به جهت تمرکزگرایی و ارائه مطلوب و منسجم، تاکید می‌گردد توزیع غذا و آب آشامیدنی در ایام اربعین صرفاً با مسئولیت کمیته اسکان و تغذیه و مشارکت‌های مردمی اربعین (ستاد بازسازی عتبات عالیات) با هماهنگی استانداری مربوطه انجام می‌شود و هرگونه فعالیتِ ارائه خدمات توسط مواکب، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی بدون هماهنگی کمیته مذکور مورد تایید ستاد مرکزی اربعین نمی‌باشد.

طبق توافق صورت گرفته با دولت عراق مقرر گردید: از 20 ماه محرم الی 15 ماه صفر سال جاری عبور مواکب از مرزهای شلمچه، مهران، خسروی و سومار و از 16 ماه صفر صرفاً از مرز سومار این انتقال صورت پذیرد.

به جهت رعایت اصل میزبانی دولت محترم و مردم شریف عراق در ایام اربعین و همچنین ایجاد وحدت در بین خادمین و زوار، لذا تاکید می‌گردد از اختصاصی کردن ارائه خدمات به زائران ایرانی و یا شهر خاص، جداً اجتناب نمایند، موکبداران عزیز باید خدمتگزار تمامی زوار سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باشند و ارائه خدمات توسط مواکب تلفیقی مورد تاکید ستاد مرکزی اربعین می‌باشد.

با عنایت به ارائه خدمات مواکب عراقی در دهه دوم ماه صفر و رویکرد ستاد مرکزی اربعین مبنی بر ارائه خدمات تلفیقی با مواکب عراقی و نظر به ضرورت پیش‌بینی و تامین مکفی اسکان و پذیرایی عزتمندانه از زائرین، تاکید ستاد مرکزی اربعین بر تمرکز مواکب جهت ارائه خدمات در دهه اول ماه صفر و 5 روز بعد از روز اربعین در پایانه‌های مرزی و کشور عراق، که مواکب عراقی حضور ندارند، می‌باشد.

با توجه به گرمای هوا و جلوگیری از مسمومیت‌ها و شیوع بیماری‌ها، پایبندی به رعایت دستورالعمل‌ها و ملاحظات ابلاغی از سوی کمیته بهداشت و درمان اربعین توسط موکب‌داران مورد تاکید ستاد مرکزی اربعین می‌باشد.

انتهای پیام/