تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3734157
شناسه : 3734157
تاریخ :
انتقاد از پاداش‌های تعیین شده برای دونده‌های المپیکی اقتصاد ایران: کارشناس دوومیدانی گفت: با توجه به پتانسیل دوومیدانی ایران اعتقاد دارم باید پاداش‌ها برای مراحل پایین‌تری در نظر گرفته می‌شد پر واضح است که ما در پاریس مدال نمی‌گیریم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون دوومیدانی برای افزایش انگیزه دو نماینده این رشته در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، جایزه تعیین کرد. بر اساس اعلام فدراسیون دوومیدانی جایزه صعود به فینال یک میلیارد تومان، مدال برنز ۲ میلیارد تومان، مدال نقره ۳ میلیارد تومان و مدال طلا ۵ میلیارد تومان از سوی هیات رئیسه به تصویب رسید.

البته این جوایز مشخص شده نه تنها مورد تمجید واقع نشد بلکه فدراسیون دوومیدانی را هم در جریان بازی‌های المپیک وارد چالش و حاشیه جدیدی کرد چرا که اکثر کارشناسان این رشته معتقدند هیچ یک از نماینده‌های دوومیدانی ایرانی حاضر در المپیک پاریس بر اساس رنکینگ و عملکرد اخیرشان شانسی برای حضور در فینال این بازی‌ها ندارند چه برسد به اینکه بتوانند مدال المپیک را هم کسب کنند.

قاسمعلی فیروزی کارشناس دوومیدانی در گفت وگو با خبرنگار مهر، در واکنش به پاداش‌های تعیین شده برای دوومیدانی کاران ایرانی حاضر در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس توسط فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت: با توجه به شناختی که از پتانسیل دوومیدانی ایران دارم معتقدم که باید برای مرحله پایین‌تری این پاداش‌ها مشخص می‌شد. پر واضح است که هیچ یک از این دونده‌ها شرایط صعود به فینال را ندارند.

وی افزود: تنها کسی هم که در تمام ادوار المپیک موفق به کسب مدال شده احسان حدادی است. حدادی هم اگر به مدال المپیک رسید ابتدا باید در نظر بگیریم که واقعا برای او هزینه شد تا به ثمر نشست البته که خودش هم شرایط و استعدادش را داشت اما باید همه موارد را در نظر گرفت. المپیک میدان شانس نیست که یک ورزشکار اتفاقی بتواند به فینال برسد و یا مدال بگیرد. آنجا بهترین‌های دوومیدانی جهان حضور دارند.

مربی سابق تیم ملی در ادامه درباره نتیجه احتمالی دو نماینده ایران در المپیک ۲۰۲۴ گفت: هر دوی آنها جزو دوومیدانی کاران توانمند ایران هستند. اگر هر کدام‌شان بتواند رکوردهای شخصی خودشان را ثبت کنند می‌توانند یک مرحله بالا بیایند.

کارشناس دوومیدانی در واکنش به حضور مربی فرانسوی تفتیان در بازیهای المپیک گفت: من کاری به ماده های دیگر ندارم ولی در دوی ۱۰۰ متر که مسافت کوتاه است مربی در زمان مسابقه عملا نمی تواند کمکی به ورزشکار خود کند. زمان مسابقه وقتی دونده در خط استارت قرار میگیرد تمام تمرکزش روی این است که با سرعت بدود. بنابراین اگر مربی بتواند کمکی هم کند باید قبل از مسابقات باشد.

فیروزی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید تجربه حضور در المپیک بتواند به این دو دونده در پاریس کمک کند؟ عنوان کرد: تجربه در دوی سرعت به کار نمی آید. ورزشکار باید آمادگی داشته باشد.