تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3734150
شناسه : 3734150
تاریخ :
راه اندازی فاز دوم معدن مس انجرد در انتظار استعلام ها اقتصاد ایران: اهر-فرماندار شهرستان اهر گفت: راه اندازی فاز دوم معدن مس انجرد در گرو پاسخ سریع ادارات به استعلام هاست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل غنی زاده صبح چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان اهر گفت: معدن مس انجرد به عنوان دومین معدن، بعد از مس سونگون توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری می‌شود که کارخانه فاز دوم احداث و دستگاه‌های مورد نیاز خریداری شده و اگر ادارات ذیربط، استعلام‌ها را به موقع پاسخ دهند شاهد بهره برداری فاز دوم این معدن در زمان پیش بینی شده خواهیم بود.

وی افزود: با بهره برداری از فاز دوم معدن مس انجرد، علاوه بر تولید ۳۰۰ هزار تن کنسانتره مس و ۱۰۰ هزار تن کاتد مس، زمینه اشتغال ۳ هزار و ۵۰۰ نفر نیز فراهم خواهد شد.

فرماندار شهرستان اهر گفت: با توجه به ظرفیت بالای شهرستان اهر در بخش‌های کشاورزی، صنایع، گردشگری و معدنی، بیشترین تمایل برای سرمایه گذاری در این بخش هاست، اما عمده مشکل در این زمینه مربوط به عدم تخصیص آب مورد نیاز، تأمین برق، تسهیلات بانکی و طولانی شدن پاسخ استعلام‌ها در بخش معدن در ارتباط با مسائل زیست محیطی می‌باشد.

غنی زاده با تأکید بر تعیین تکلیف احداث شهرک صنفی جهت انتقال مشاغل مزاحم گفت: وجود مشاغل مزاحم در سطح شهر و به خصوص حاشیه مسیرهای ورودی شهر قابل قبول نیست و باعث آلودگی بصری شده و چهره‌ای نامطلوب به محیط شهری می‌دهد که انتظار داریم اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و ادارات ذیربط دیگر مشکلات احداث شهرک صنفی را حل نمایند تا هرچه سریع‌تر مشاغل مزاحم به این شهرک انتقال یابد.