تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3734149
شناسه : 3734149
تاریخ :
امام سجاد (ع) الگوی تبیین و روشنگری در جامعه اسلامی است اقتصاد ایران: اردبیل- مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: تبیین گری امام سجاد (ع) و ترویج فرهنگ حسینی در جامعه الگوی شاخص برای مبلغان دینی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع) اظهار کرد: انتقال نهضت حسینی به جامعه اسلامی مهمترین رسالت حضرت امام سجاد (ع) بود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام زین العابدین (ع) نقش بسیار مهمی در احیای اهداف قیام عاشورا داشته این مهم را با تبیین و روشنگری تکمیل و به نتیجه رسانده و نهضت حسینی را به جامعه اسلامی منتقل کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: حضرت امام سجاد (ع) پس از قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و حادثه عاشورا، معارف الهی را در قالب دعا به شیعیان و تمامی انسان‌های آزاده هدیه کرد و اینگونه مسیر نیل به سعادت حقیقی را به جامعه نشان داد و چراغ راه هدایت مسلمانان شد.

حجت الاسلام جعفرزاده صحیفه سجادیه را یادگار ارزشمند امام سجاد (ع) برشمرد و گفت: از صحیفه سجادیه می‌توان به عنوان مهمترین یادگار امام سجاد (ع) یاد کرد که امام خمینی (ره) در وصیت نامه الهی سیاسی خود از این کتاب به زبور آل محمد (ص) یاد کرده و می‌فرمایند؛ «ما مفتخریم که ادعیه حیاتبخش که او را «قرآن صاعد» می‏‌خوانند از ائمه‏ معصومین ما است. ما به «صحیفه سجادیه» این زبور آل محمد مفتخریم.»

وی تصریح کرد: صحیفه سجادیه مجموعه دعاهای امام سجاد (ع) و آینه‌ای است که تصویر اجتماع آن روز را در آن می‌توان دید و بیزاری از کردارها و گفتارها، پناه بردن به خدا و روشن کردن راه درست در پرتو تربیت دین و قرآن و پاکیزه ساختن جان‌ها از آلایش در این کتاب است؛ گویی امام (ع) می‌خواهد تا آنجا که ممکن بود به زبان دعا مردم را به خدا پیوند دهد.

حجت الاسلام جعفرزاده ادامه داد: دوران امامت امام سجاد (ع) در جریان کربلا آغاز شد و در دوران خفقان و اوج قدرت بنی امیه ادامه پیدا کرد لذا سخت‌ترین دوران امامت را داشتند، اما آن‌حضرت با روش‌های مختلفی که میسرترین آن خطابه، مناجات و زبان دعا بود روح ایمان و یاد عاشورا را در جامعه زنده نگه داشتند.

وی با بیان اینکه حضرت زین‌العابدین (ع) میراث‌دار واقعه کربلا وپایه گذار تفکر پویای شیعی بود، اظهار کرد: امروز همه مؤمنان با الگوگیری از ابعاد شخصیت حضرت زین‌العابدین (ع) می‌توانند سعادت دنیا و آخرت را برای خود رقم بزنند.