تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3734141
شناسه : 3734141
تاریخ :
گفت و گوی مهر با اولین داور زن قایقرانی ایران در المپیک اقتصاد ایران: کتایون اشرف نخستین داور زن بین المللی قایقرانی اسلالوم ایران که این روزها قضاوت بازیهای المپیک پاریس را برعهده دارد گفت:میدان المپیک صحنه رقابت صدم های ثانیه است .

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سی و سومین دوره بازیهای المپیک از پنجم مرداد ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه رسماً در پاریس آغاز به کار کرد.

غیر از ورزشگار و مربی، کاروان ایران نمایندگانی در حوزه داوری هم دارد که به دعوت کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون های جهانی در این رویداد حاضر هستند.

قایقرانی این بار بر خلاف ادوار قبل که تنها نمایندگانی در بخش آبهای آرام و روئینگ داشته، برای نخستین بار یک داور زن در بخش مسابقات اسلالوم یا آبهای خروشان دارد. البته آقایان محرابی و مهدوی نیا در حوزه آبهای آرام قبلاً در المپیک قضاوت کرده اند اما خانم اشرف نخستین زن داور قایقرانی ایران و اولین داور رشته اسلالوم در این بازیها ا ست.

این رشته از رشته های قایقرانی چند سالی است با اقبال خوبی روبرو شده است. هر چند تلاش رکسانا رازقیان در کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ برای این رشته موفقیت آمیز نبود اما این امید می رود که در سالهای بعد ایران بتواند ورزشکاری در این رشته هم در بازیهای المپیک داشته باشد.

کتایون اشرف نایب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی و نخستین داور زن بین المللی قایقرانی کشورمان در اداور المپیک، این روزها در پاریس به سر می‌برد. وی داور بین المللی اسلالوم آبهای خروشان است و برای اولین بار تجربه حضور در این رویداد را بدست می‌آورد.

اشرف در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد اینکه حضور در المپیک و رویدادهای مهم صرفاً به حضور ورزشکاران ختم نمی‌شود، گفت: ما هر چقدر تعامل بیشتری در ورزش در میادین بین المللی داشته باشیم ورزش ما بیشتر پیشرفت می‌کند.

وی افزود: میدان المپیک صحنه رقابت صدم‌های ثانیه است و همه تلاش می‌کنند تا این صدم‌های ثانیه را از هم بگیرند.

گفت و گوی مهر با اولین داور زن قایقرانی ایران در المپیک

وی به قضاوت در بازیهای المپیک در رشته اسلالوم اشاره کرد و گفت: حضور در این میدان تجربه بسیار خوبی است.

نائب رئیس فدراسیون قایقرانی خاطرنشان کرد: امیدوارم شاهد پیشرفت و حضور ورزشکاران و بچه‌های این مرز و بوم در این رویداد بزرگ باشیم.

وی ادامه داد: فرقی نمی‌کند در چه شرایطی در این رویداد باشیم. چه ورزشکار، چه داور، چه مربی و چه مسئول و سازمان دهنده مسابقات، حتی پدر و مادرهایی که آگاهانه به سلامت بچه‌های خود فکر می‌کنند و آنها را برای سلامتی شان به این میادین ورزشی می‌آورند. تمام این افراد ضامن یک جامعه سالم هستند.

کتایون اشرف در پایان تصریح کرد: هر چقدر در عرصه ورزش این هزینه صرف شود جای دوری نمی‌رود و جامعه سالم‌تری خواهیم داشت و این آرزوی همه ما هست.