تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3734134
شناسه : 3734134
تاریخ :
اشتراک Microsoft 365 اکنون یک VPN رایگان برای کامپیوتر و گوشی هم دارد اقتصاد ایران: دارندگان اشتراک مایکروسافت ۳۶۵ می‌توانند از VPN رایگان این سرویس استفاده کنند که مزیت‌هایی مثل پشتیبانی از ویندوز آرم را ارائه می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مایکروسافت اکنون سرویس VPN را به‌عنوان بخشی از اشتراک‌های شخصی و خانوادگی مایکروسافت ۳۶۵ ارائه می‌دهد و آن را به‌عنوان ویژگی «محافظت از حریم خصوصی» تبلیغ می‌کند.

برای دسترسی به VPN مایکروسافت، فقط باید اپلیکیشن Microsoft Defender را نصب و قابلیت Privacy Protection را فعال کنید. این قابلیت روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک، اندروید و iOS در دسترس قرار دارد. این یعنی می‌توانید از VPN مذکور روی هر پلتفرمی، ازجمله گوشی هوشمند خود استفاده کنید. مورد ناامیدکننده اینکه درحال حاضر VPN مایکروسافت فقط در کشورهای ایالات‌متحده، انگلستان، آلمان و کانادا قابل استفاده است.

VPN رایگان مایکروسافت ۳۶۵
Windows Central

VPN مایکروسافت هر ماه ۵۰ گیگابایت ترافیک ارائه می‌دهد. مایکروسافت اعلام کرد این VPN برای استریم محتوای رسانه‌ای مانند موسیقی یا ویدیو طراحی نشده است و حتی هنگام دسترسی به سرویس‌هایی مانند یوتیوب، نتفلیکس، اسپاتیفای یا تیک‌تاک به‌طور خودکار غیرفعال می‌شود.

مایکروسافت درمورد VPN رایگان خود می‌گوید: «Privacy Protection قابلیتی است که به‌همراه Microsoft Defender برای کاربران عادی ارائه می‌شود. این ویژگی ترافیک اینترنت را رمزنگاری و آدرس IP را از دید افراد دیگر پنهان می‌کند. قابلیت مذکور ۵۰ گیگابایت ترافیک ماهانه به هر کاربر ارائه می‌دهد تا ‌به‌طور ایمن و ناشناس در وب گشت و گذار کند.»

مقالات مرتبط:
  • کلاه‌برداری با هوش مصنوعی؛ مایکروسافت خواستار برخورد قانونی شد
  • BitLocker چیست و چطور با آن، ویندوز را رمزگذاری کنیم؟

غول فناوری اهل ردموند می‌گوید Microsoft Defender به محافظت از حریم خصوصی و امنیت شما هنگام استفاده از وای‌فای عمومی یا شبکه‌های ناامن کمک می‌کند؛ جایی‌که امکان دارد داده‌ها و هویت شما درمعرض خطر قرار گیرد یا به‌سرقت رود. استفاده از قابلیت محافظت از حریم خصوصی آسان، سریع و قابل‌اعتماد است. شما می‌توانید آن را با یک کلیک روشن و خاموش کنید و به‌طور خودکار بهترین سرور را برای شما انتخاب می‌کند.

با وجود مزایای VPN رایگان سرویس مایکروسافت ۳۶۵، برخلاف سایر سرویس‌های مشابه، محدودیت‌هایی دارد. شما نمی‌توانید منطقه‌ی سرور VPN را انتخاب کنید و امکان دارد محدودیت داده‌ی ۵۰ گیگابایتی برای برخی کاربران کافی نباشد. البته این قابلیت روی ویندوز آرم نیز کار می‌کند که مزیت بسیار مهمی محسوب می‌شود.