تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3734100
شناسه : 3734100
تاریخ :
یک تکواندوکار ایرانی در میان مدعیان/ از خط خوردن تا سفر به پاریس اقتصاد ایران: عضو تیم ملی تکواندو گفت: تمام رقبای خود را آنالیز کرده ایم و امیدوارم 20 مردادماه روز من باشد و بتوانم مبارزات خوبی را در بازی های المپیک به نمایش بگذارم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های تکواندو در بازی‌های المپیک چهارشنبه ۱۷ مردادماه آغاز شده و چهار روز به طول خواهد انجامید. هر روز مبارزات یک وزن مردان و یک وزن زنان برگزار می‌شود. رقابت‌های وزن ۸۰+ کیلوگرم شنبه ۲۰ مردادماه و در روز پایانی انجام خواهد شد که آرین سلیمی نماینده کشورمان خواهد بود.

در وزن ۸۰+ کیلوگرم ۱۷ تکواندوکار به رقابت خواهند پرداخت که غیر از «آنتونی اوبامه» دارنده مدال نقره گابنی المپیک که با باخت در رقابت‌های انتخابی قاره‌ای از پنجمین حضور خود در بازی‌های المپیک بازماند و «لارین» روسی که با حکم IOC سفر به پاریس را از دست داد و باید مبارزه رقبای خود از قاب تلویزیون تماشا کند، سایر مدعیان جهانی سنگین وزن در این رقابت‌ها حضور دارند.

آرین سلیمی تکواندوکار کرمانشاهی کشورمان سال ۱۴۰۱ تا یک قدمی حضور در ترکیب اصلی تیم ملی پیش رفت ولی پیش از اعزام به مسابقات جهانی ۲۰۲۲ مکزیک خط خورد و به خانه رفت. او آنقدر انگیزه داشت که ناامید نشد، تمرین کرد و به نوعی با قدرت برگشت و توانایی خود را در میدان مبارزه ثابت کرد به طوری که اکنون مهیای حضور در آوردگاه بزرگ المپیک می‌شود.

او در این مورد به خبرنگار مهر گفت: بعد از آنکه شانس حضور در مسابقات جهانی را از دست دادم، یک آسیب دیدگی شدید هم داشتم، ولی ناامید نشدم و در این راه هم خداوند خیلی کمک کرد، تلاش کردم تا آنچه می‌خواستم شد. کادر فنی هم حمایت کرد و فرصت را در اختیار من گذاشت تا توانایی خود را ثابت کنم. در مسابقات گرنداسلم چین طلا گرفتم و گام اول را محکم برداشتم. خدا را شکر می‌کنم که سرانجام به هدفم یعنی المپیک دست پیدا کردم. المپیک بزرگترین و مهمترین رویداد ورزشی دنیا است. حضور در جمع بزرگان ورزش آرزوی دوران کودکی من بود و ان شاالله که ۲۰ مردادماه بتوانم دل مردم کشورم را شاد کنم.

یک تکواندوکار ایرانی در میان مدعیان/ از خط خوردن تا سفر به پاریس

سلیمی در خصوص مبارزه در جمع بزرگان سنگین وزن دنیا گفت: قبل از هر چیز از غیبت «لارین» روسی ناراحت شدم، چرا که خیلی علاقمند بودم با او در المپیک مبارزه کنم. حذف این روسی باعث تغییر جدول شد و «نیکیتا» ازبکستانی احتمالاً حریف اول من است. از او شناخت دارم و برای تسویه حساب با او انگیزه بالایی دارم. در وزن ما ۱۷ تکواندوکار حضور دارند که اغلب آنها برای کسب مدال طلا به پاریس سفر می‌کنند. به قولی همه خوب هستند، آنها که ذهن برنده و به لحاظ روحی و روانی آمادگی بالاتری دارند می‌توانند موفق باشند.

ملی پوش تکواندو ادامه داد: تمرینات خوب و مفیدی را زیر نظر کادر فنی پشت سر گذاشتیم و در شرایطی راهی فرانسه می‌شویم که به لحاظ بدنی و فنی آمادگی خوبی داریم. در واقع طبق برنامه‌های مربیان تیم ملی پیش رفتیم و اهدافی که ترسیم شده بود هم محقق شد، ان شاالله مراحل پایانی هم در محل برگزاری مسابقات پشت سر گذاشته و وارد مسابقات شویم.

وی در پایان گفت: با آنالیزی که هر روز در اردو داریم، روی رقبا بازی به بازی تمرکز کرده و پله به پله جلو می‌روم، مطمئن هستم که خداوند من را دوست دارد و همیشه از لطفش بهره برده‌ام. امیدوارم شنبه آینده روز من باشد. البته باید از مربیان تیم ملی، هادی ساعی رئیس، رحیمی دبیر کل و دیگر مسئولان فدراسیون، هیأت استان، مربی خودم و همه کسانی که در این مدت برای من زحمت کشیدند، تشکر و قدردانی کنم.