تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3734099
شناسه : 3734099
تاریخ :
به وزنه‌برداران المپیکی خوشبینم/داوودی از ضعف رقبایش استفاده کند اقتصاد ایران: مربی وزنه‌برداری ایران گفت: پاشنه آشیل داوودی در یک ضرب است و اگر او بتواند با جسارت و هوشیاری از رقبایش پیش بگیرد، در دو ضرب می‌تواند به دومین مدال المپیک برسد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حمید رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط دو ملی‌پوش وزنه‌برداری برای حضور در المپیک پاریس گفت: آوردگاه المپیک برای هر ورزشکاری اهمیت دارد و هدف همه رسیدن به این میدان بزرگ است. البته کاش می‌شد تعداد سهمیه بیشتر بود و رضا دهدار هم در این المپیک حضور داشت. هر دو وزنه‌برداری ایران که توانستند جواز حضور در المپیک پاریس را به دست بیاورند شایستگی و محاسن قابل قبولی دارند. من به تیم وزنه‌برداری ایران خیلی خوش‌بینم و امید دارم که این تیم با مدال از پاریس برمی‌گردد.

به مدال آوری دو ملی‌پوش وزنه‌برداری خوشبینم

وی گفت: میرمصطفی در دسته ۸۹ کیلوگرم رقبای سرسختی دارد، البته از قبل پیش‌بینی می‌شد که ورزشکار چینی این دسته از حضور در رقابت‌های المپیک انصراف بدهد. میرمصطفی جز ۴ نفر اول دسته ۸۹ کیلوگرم است، وقتی یک وزنه‌بردار در رنکینگ المپیکی بین نفرات اول تا ششم قرار بگیرد، کاملاً به مدال آوری این وزنه‌بردار باید امیدوار باشیم. در ادوار گذشته ما حتی وزنه‌بردارانی داشتیم که شانس مدال آوری نداشتند اما در روز مسابقه شرایط کاملاً تغییر کرد. میرمصطفی جوادی جزو چهار نفر برتر مسابقه است و از همه مهم‌تر اینکه یک ورزشکار جسور و جنگنده است.

جوادی وزنه‌بردار چغر بدبدن است

مربی وزنه‌برداری ایران عنوان کرد: او از زمانی که در رده جوانان بود تا زمانی که در لیگ برتر حضور پیدا کرد و بعد از آن هم در مسابقات جهانی موفق به کسب مدال طلا شد بارها نشان داد یکی از وزنه‌برداران جسور است که برای رسیدن به خوش رنگ‌ترین مدال همیشه می‌جنگد. اگر بخواهیم در وزنه‌برداری اصطلاح چغر بد بدن را به کار ببریم این لقب مختص به میرمصطفی است. این خصلت همه ما را امیدوار می‌کند. اگر روز مسابقه از نظر روحی و روانی و جسمانی شرایط مناسب داشته باشد کسب مدال المپیک توسط او دور از ذهن نخواهد بود.

امیدوارم روز خوب سرمربی و وزنه‌برداران باشد

رشیدی خاطرنشان کرد: البته که انتخاب وزنه و نوع رقابت برعهده کادر فنی است و از این عزیزان انتظار می‌رود که بهترین انتخاب را داشته باشند. امیدوارم روز خوب سرمربی برای انتخاب وزنه و بحث مسائل روحی و روانی به لحاظ انگیزشی و هم روز خوب وزنه‌بردار ایران باشد تا بهترین نتیجه توسط این وزنه‌بردار به دست بیاید.

ای کاش کمیته ملی المپیک به داوودی توجه بیشتری می‌کرد

مربی وزنه‌برداری گفت: ای کاش با توجه به اینکه علی داوودی مدال نقره المپیک را دارد؛ به خاطر مسائل انگزیشی حق و حقوق بهتری از سوی کمیته ملی المپیک برای این وزنه‌بردار در نظر گرفته می‌شد. این موضوع به او روحیه مضاعف می‌داد. در چنین شرایطی اصلاً بحث مالی مهم نیست. وقتی شما یک ورزشکار دارید که مدال نقره المپیک را در کارنامه خود دارد و حالا قرار است در دومین المپیک با حریفان سرسخت رقابت کند باید از نظر روحی و روانی به او کمک کنید. منصفانه نیست ورزشکاری که یک مدال المپیک در کارنامه‌اش دارد با سایر ورزشکاران به یک چشم دیده شود. به هر حال این ورزشکار بیشتر از هر کس دیگر به انگیزه نیاز دارد.

باید به لحاظ حقوقی به ورزشکاران المپیکی دیده می‌شدند

رشیدی عنوان کرد: قطعاً باید یک تفاوتی با ورزشکاری که اولین حضورش را در المپیک تجربه می‌کند با ورزشکاری که برای دومین بار و پس از مدال المپیک باز هم سهمیه می‌گیرد تفاوتی وجود داشته باشد. بنابراین نیاز بود کمیته ملی المپیک به لحاظ حقوقی به این ورزشکاران بیشتر توجه می‌کرد. این موضوع می‌توانست در روحیه ورزشکار ما تأثیر بگذارد.

داوودی باید با آرامش و درایت در یک ضرب وزنه بزند

وی گفت: البته علی داوودی الان خودش بیشتر از همه انگیزه دارد و آن هم کسب دومین مدال خودش تا بتواند در بین ستارگان دو مداله المپیک کشورمان قرار بگیرد. همین موضوع خودش به تنهایی یک انگیزه مضاعف به او می‌دهد. از نظر رقابتی هم جز چهار نفر رنکینگ اول دسته فوق سنگین است و انتظار می‌رود از نظر روحی و تمرکزی در یک ضرب آن وزنه‌هایی که از او انتظار می‌رود بالای سر ببرد. او باید در یک ضرب با آرامش و درایت خاص و به طور کل با اختلاف وزنی از رقبایش ارمنی و بحرینی و تالاخادزه زیاد عقب نماند.

رشیدی عنوان کرد: پاشنه آشیل داوودی در یک ضرب است و اگر او بتواند با جسارت و هوشیاری از رقبایش پیشی بگیرد و بین ۲۰۵ تا ۲۱۰ وزنه ثبت کند، بدون شک در دو ضرب شاهد یک رقابت جذاب خواهیم بود. او می‌تواند در دو ضرب هنرنمایی کند و به دومین مدال المپیک خواهد رسید.

تالاخادزه از تجربه بهداد سلیمی استفاده خواهد کرد

مربی وزنه‌برداری ایران گفت: داوودی قطعاً کار سختی پیش رو دارد، ما در وزنه‌برداری یک بار تجربه بدی داشتیم که بهداد سلیمی در المپیک ۲۰۱۶ ریو با آسیب دیدگی شدید خودش را تثبیت کرد اما در دوضرب به خاطر آسیب دیدگی اوت شد. فکر می‌کنم این تجربه در شرایط فعلی به تالاخادزه کمک زیادی خواهد کرد و بنابراین با توجه به مصدومیتی که او دارد، با وزنه‌های سنگین شروع نمی‌کند تا دچار خطا نشود.

داوودی از ضعف رقبایش در دو ضرب استفاده کند

رشیدی عنوان کرد: فکر می‌کنم با این شرایط کمی دست به عصا در دو ضرب وزنه می‌زند. ورزشکار بحرینی هم دو ضرب زن خوبی نیست و با این شرایط علی داوودی با وزنه ۲۵۸ کیلوگرمی که در اردو به ثبت رسانده شانس زیادی برای کسب مدال دارد و امیدها را زنده کرده است. اگر او یک ضرب را خوب تمام کند، در دو ضرب شانس بالایی برای مدال خواهد داشت. البته که مسابقات غیرقابل پیش‌بینی است و هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. امیدوارم او از اشتباه رقبایش به خوبی استفاده کند و به بهترین نتیجه برسد.