تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3734060
شناسه : 3734060
تاریخ :
الگوی کشت در ۲۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر اجرا می شود اقتصاد ایران: بوشهر- معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: الگوی کشت بر اساس آب اختصاص یافته، شرایط اقلیمی، سازگاری گیاهان و مزیت نسبی در ۲۵۰ هزار هکتار استان بوشهر در سال جاری اجرا می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

کبری توکلی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تولید بخش کشاورزی استان سالانه با مخاطرات زیادی رو به‌رو است و این بخش به دلیل بحران‌هایی نظیر سیلاب، خشکسالی، شوری آب و آفات مختلف، بسیار شکننده که به طور مستقیم بر تولید مؤثر است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: در مجموع ۳۴ بحران طبیعی در کشور وجود دارد که ۳۰ بحران آن در استان بوشهراست به همین دلیل سالانه ۲۵ تا ۳۰ درصد بر میزان تولیدات کشاورزی تأثیر می‌گذارد که با تحقیقات کاربردی در مزارع و معرفی گونه‌های جدید و ارقام مقاوم بومی می‌توان شاهد کاهش این مخاطرات در بخش کشاورزی باشیم.

وی بیان کرد: اجرای الگوی کشت بر اساس آب اختصاص یافته، شرایط اقلیمی، سازگاری گیاهان و مزیت نسبی در سطح ۲۵۰ هزار هکتار و پیش بینی تولید سالانه نزدیک ۱۵۰۰۰۰۰ تُن تولید زراعی و باغی در ده شهرستان استان در سال جاری اجرا می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در الگوی اجرا شده بجز محصولات مرسوم در استان ۲۳ گونه از محصولات جدید و سازگار به شهرستان‌ها ابلاغ و امید است در آینده شاهد تولید محصولات مزیت دار بیشتری باشیم.