تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3734059
شناسه : 3734059
تاریخ :
گردشگری در روستاهای ساحلی بوشهر تقویت شود/ راهی برای مهاجرت معکوس اقتصاد ایران: بوشهر- روستاهای ساحلی استان بوشهر فرصت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری محسوب می‌شوند که لازم است زمینه توسعه صنعت توریسم در روستاها فراهم شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: استان بوشهر دارای بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس است که این همجواری با خلیج فارس فرصت بسیار مهمی برای استان محسوب می‌شود.

همجواری با خلیج فارس فرصتی برای توسعه اقتصاد دریایی است که تاکنون بخشی از این اقتصاد توسعه یافته که از جمله می‌توان به صید و صیادی، تجارت و بازرگانی، مبادلات دریایی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، انرژی اتمی و… اشاره کرد.

در کنار فرصت‌های استفاده شده، فرصت‌ها و ظرفیت‌های استفاده نشده و حتی کشف‌نشده بسیار زیادی در کنار خلیج فارس وجود دارد که باید ضمن شناسایی این فرصت‌ها، زمینه را برای شکوفایی آنها فراهم ساخت.

در حالی که بسیاری از کشورهای متصل به دریا بخش قابل توجهی از اقتصادشان را از طریق دریا تأمین می‌کنند در کشور ما سهم اقتصاد از دریا ناچیز است و علیرغم سواحل طولانی و مستعد به خوبی از این فرصت بهره‌برداری نشده است.

یکی از بخش‌های مهم در اقتصاد دریا، صنعت گردشگری است که ایران با داشتن آب و هوای مناسب و سواحل طولانی می‌تواند یکی از بهترین نقاط دنیا برای توسعه گردشگری به ویژه گردشگری دریایی باشد.

در راستای توسعه گردشگری دریایی اقداماتی صورت گرفته و در برخی نقاط زیرساخت‌هایی ایجاد شده است ولی تاکنون به خوبی و آنگونه که باید از همه این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

روستاهای ساحلی استان بوشهر دارای سواحلی بکر و زیبا هستند که می‌توان با سرمایه‌گذاری مناسب و ایجاد زیرساخت‌ها گردشگری را در این مناطق به خوبی توسعه داد.

توسعه گردشگری در روستاهای ساحلی استان بوشهر علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمد برای جوامع محلی، می‌تواند نقش مهمی را در مهاجرت معکوس به روستاها ایفا کند.

توسعه زیرساخت‌های گردشگری در روستاهای ساحلی

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان بوشهر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان بوشهر در زمینه گردشگری دریایی و ساحلی دارای ظرفیت بسیار خوبی است.

وحید جمالی اضافه کرد: توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری در نقاط ساحلی برای توسعه گردشگری ساحلی و دریایی در استان بوشهر را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار داریم.

وی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را بسیار مهم دانست و افزود: از هر گونه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در عرصه گردشگری به ویژه گردشگری دریایی و ساحلی به صورت ویژه حمایت می‌کنیم.

گردشگری در روستاهای ساحلی بوشهر تقویت شود/ راهی برای مهاجرت معکوس

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان بوشهر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر بیان کرد: زیرساخت‌های گردشگری روستاهای هدف ساحلی از جمله بندر عامری بخش دلوار تنگستان، بندر لاور ساحلی و روستای گلستان بخش کاکی توسعه می‌یابد.

وی افزود: روستاهای ساحلی با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری ساحلی و دریایی زمینه جذب گردشگر و توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را فراهم می‌آورد.

جمالی بیان کرد: با کمک دهیاری‌ها و شورای اسلامی روستاها زیرساخت‌های گردشگری چون کف‌سازی، جداره سازی ساحلی، سرویس بهداشتی و آلاچیق از محل اعتبارات ملی وزارت متبوع انجام خواهد شد.

حمایت ویژه از گردشگری دریایی

استاندار بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در عرصه گردشگری است که تلاش شده زمینه توسعه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان بوشهر فراهم شود.

احمد محمدی‌زاده با اشاره به افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، بیان کرد: از اقدامات در دولت سیزدهم افزایش حجم سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری از ۹۵۰ میلیارد تومان به هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: در ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان بوشهر، تلاش شد که گردشگری به صورت ویژ. ه حمایت شود و در نقاط مختلف استان بوشهر طرح‌های متنوعی اجرا شده است.

امید است که با توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در مناطق ساحلی استان بوشهر از جمله روستاهای ساحلی شاهد تقویت اشتغال در این بخش بوده و شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها باشیم.