تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3734040
شناسه : 3734040
تاریخ :
خشکه کاری برنج از روش‌های مدیریت مصرف آب است اقتصاد ایران: آمل- رییس دفتر برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران خشکه کاری را از روش های مدیریت مصرف آب در کشت برنج دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علی محمد رمضانی در گفت وگو با خبرنگار مهر در حاشیه بازدید از مزرعه نیم هکتاری شالیزاری خشکه کاری برنج در روستای تیرکلا با اشاره به تغییرات اقلیمی به وجود آمده در سالیان اخیر، مدیریت مصرف آب در تولید محصولات کشاورزی را دارای اهمیت بسزا دانست.

وی گفت: در همین راستا پس مطالعات منطقه‌ای و شناسایی و بررسی ظرفیت‌های اراضی شالیزاری موجود، روش‌های جدید همچون روش خشکه کاری در نقاطی که با مشکل تأمین آب رو به رو بوده‌اند به جای روش مرسوم کشت برنج توصیه شده که با بررسی نتایج به دست آمده مشاهده گردید که در اواخر رشد رویشی گیاه، میزان آب مصرفی، ۸۰۷ مترمکعب بوده که نشانگر صرفه جویی بالای آب در این روش است.

وی خاطر نشان کرد: دفتر برنج سازمان جهاد کشاورزی و مسئولان تولیدات گیاهی و کارشناسان زارعت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها با حضور میدانی در اراضی کشاورزی نظارت مستقیمی بر روند تولید این محصول استراتژیک داشته و مشاوره‌ها و توصیه‌های فنی و علمی لازم را به برنجکاران استان ارائه می‌کنند.

۲۱۵ هزار هکتار شالیزار در مازندران وجود دارد.