تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3734038
شناسه : 3734038
تاریخ :
نهاد کتابخانه ها با همگرایی اجتماعی به فرهنگ کتابخوانی کمک کنند اقتصاد ایران: تهران- استاندار تهران گفت: نهاد کتابخانه ها با همگرایی اجتماعی به فرهنگ کتابخوانی کمک کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص کتابخانه های استان تهران اظهار کرد: در حفظ و نگهداری کتابخانه ها نیازمند سیاستگذاری‌های جدید هستیم.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه تعیین سیاست‌های لازم در حوزه کتابخانه وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد می‌باشد، گفت: در این وزارتخانه برای کتابخانه ها بودجه تعریف شده است.

فخاری با اشاره به اینکه باید از انجمن‌و نهاد کتابخانه ها انتظار نظارت، همراهی و هم گرایی اجتماعی برای استفاده بهتر از فضای کتابخانه ها را داشته باشیم افزود: آنها با تشویق به کتابخوانی، ایجاد مسابقات، تنظیم برنامه‌ها می‌توانند نقش مردم نهاد داشته باشند و به فرهنگ کار کتابخوانی کمک کنند.

وی عنوان کرد: به استناد اسناد بالادستی، اگر سازمان‌های ذیربط حول محور کتابخانه ها وظایفشان را انجام ندهند، فرمانداران در این خصوص هیچ وظیفه‌ای ندارند، چرا که دستگاه متولی وزارت ارشاد است و باید ساختار تعیین و بودجه‌های لازم را تأمین کند و برای کتابخانه ها ساختار ایجاد کنند.