تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3733998
شناسه : 3733998
تاریخ :
تمجید رایزن فرهنگی ایران حمایت طالبان از مردم فلسطین اقتصاد ایران: رایزن فرهنگی ایران در افغانستان در دیدار با رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ اظهار داشت که حاکمیت طالبان با ایستادن در کنار مردم فلسطین به یک فرصت تبدیل شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سید روح الله حسینی» رایزن فرهنگی ایران در افغانستان با «ذبیج الله نورانی» رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ دیدار و گفتگو کرد.

وی با تاکید بر گسترش روابط فرهنگی با افغانستان گفت: امارت اسلامی در جهان اسلام یک فرصت است نه یک تهدید، امارت اسلامی امروز با ایستادن در کنار مردم فلسطین و نوار غزه تبدیل به یک فرصت شده‌ است.

حسینی افزود: فرصت‌های فرهنگی ایران در افغانستان در زمینه‌های گوناگون فراوان است و افغانستان می‌تواند از تجربه جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف استفاده کند.

رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ نیز در این دیدار اظهار داشت که دولت و ملت ایران همانند یک برادر چه دوران اشغال آمریکا در افغانستان و چه پس از آن در کنار مردم افغانستان بوده که آن را به دیده‌ قدر و عزت می‌نگریم.

وی در ادامه با اشاره به سفرش به تهران خاطرنشان کرد طرح‌ها دستاوردهای این سفر با رهبری امارت اسلامی درمیان گذاشته شده است و بسیاری از طرح‌ها درحال اجرایی شدن است.

مولوی نورانی همچنین گفت: امارت اسلامی بر همدلی و وحدت افغانستان و ایران تاکید دارد، بدون شک رمز پیروزی مسلمانان در اتحاد و همدلی است. تشیع و تسنن نیز برادر یکدیگر هستند.

انتهای پیام/.