تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3733991
شناسه : 3733991
تاریخ :
دولت چهاردهم راه‌اندازی نمایندگی وزارت خارجه در اروند را عملی کند اقتصاد ایران: آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت چهاردهم راه‌اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد اروند را عملی کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی روزهای اخیر به صورت مستمر تاکید کردم ضرورت دارد «اشتغال و اقتصاد» به عنوان دو اولویت برنامه دولت چهاردهم در آبادان مورد توجه قرار گیرد و از «مسعود پزشکیان» به عنوان رئیس جمهور مطالبه داریم نگاه عادلانه محور و ویژه به شهرهای مرزی از جمله شهرستان آبادان داشته باشد.

وی افزود: پزشکیان در بخشی از سخنان خود در مراسم تحلیفش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی انتخاب دوره چهاردهم ریاست جمهوری را فرصتی نو برای ایران و جهان قلمداد کرد و گفت: «فرصت وقوف به شرایط خطیر کشور و دشواری‌های زندگی مردم، فرصت شنیده شدن صدای همه آحاد ملت و خواست آنان برای تحول و تغییر.»

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار می‌رود دولت چهاردهم صدای مظلومیت کشاورزان، صیادان، لنجداران، بخش خصوصی، جوانان، ورزشکاران، هنرمندان، نخبگان، روستاییان و سایر آحاد مردم در شهرستان آبادان به عنوان ساکنان غیور جنوب غرب ایران اسلامی را بشنود و در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال این نقطه مهم کشور تلاش کند.

مولوی با اشاره به لزوم راه‌اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد اروند، توضیح داد: در دولت سیزدهم موضوع استفاده از ظرفیت وزارت امور خارجه برای توسعه اقتصادی شهرستان آبادان را پیگیری کردم و مقرر شد دفتر نمایندگی این وزارت در منطقه آزاد اروند راه‌اندازی شود و منتظر تحقق این موضوع مهم هستیم تا به اقتصاد آبادان به عنوان یک شهر مهم بین‌المللی و مرزی کمک شود.

وی ادامه داد: مردادماه ۱۴۰۱ در دیدار با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، پیشنهاد راه‌اندازی دفتر نمایندگی این وزارت در منطقه آزاد اروند را مطرح کردم؛ پس از آن نیز با شهید امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه وقت دیدار و این مهم به صورت تخصصی مورد پیگیری قرار گرفت.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اول مرداد ماه امسال مدیرکل امور مجلس وزارت امور خارجه به صورت مکتوب طی مکاتبه رسمی که با بنده داشت اعلام کرد اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.