تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733973
شناسه : 3733973
تاریخ :
شهید سلیمانی با شناخت عاشق سیدالشهدا و شهادت شد اقتصاد ایران: کرمان- امام جمعه کرمان گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی با شناخت عاشق سیدالشهدا و شهادت شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در گلزار شهدای کرمان، به میهمانان داخلی و خارجی خیر مقدم گفت.

وی به حدیث اِنَّ الحسینَ مِصباحُ الهُدی و سَفینةُ النَجاة اشاره و اظهار کرد: پیرغلام یعنی خدمتکار سال خورده که در دنیای پرتلاطم و پرجاذبه، در کشتی نجات وجود نورانی و مبارک امام حسین علیه السلام نشسته است.

علیدادی سلیمانی ضمن اشاره به اهمیت جایگاه عزیزانی که عمر خود را جهت خدمت در این راه سپری کرده‌اند، بیان کرد: حداقل چهار مؤلفه و رکن در پیرغلامی و خدمتگزاری سال خورده برای امام حسین علیه السلام وجود دارد که هر کدام از این ارکان بدیل ندارند.

امام جمعه کرمان گفت: نخستین رکن پیر غلامی، معرفت و شناخت است و کسی که پا در این عرصه می‌گذارد، معرفت و شناخت او به دستگاه اهل بیت علیهم السلام، امام حسین عزیز و یارانش بسیار بالا است.

وی تاکید کرد: رکن بعدی بعد از معرفت، مداومت است یعنی نه یک سال و دو سال بلکه عمری از جوانی تا میانسالی و از میانسالی تا پایان عمر و تا آنجا که بخش قابل توجهی از عمر خود را پشت سر گذاشته، در این راه مداومت داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: مداومت موجب می‌شود پرچم امام حسین علیه السلام مرتب برافراشته نگه داشته شود و عزیزانی حول این پرچم شناخت پیدا کرده، اشک بریزند و بر معرفت خود بیافزایند.

علیدادی سلیمانی گفت: رکن سوم پیرغلامی و خدمتکاری سالخورده برای امام حسین علیه السلام، عزاداری با کیفیت، برافراشتن پرچم عزای با کیفیت و انسان ساز است.

وی ادامه داد: کیفیت در عزاداری سیدالشهدا علیه السلام به معنای توجه به نهضت او است که این مساله دانشگاه و کارخانه انسان سازی است.

علیدادی سلیمانی خطاب به پیرغلامان حسینی اظهار کرد: شما اساتید این دانشگاه انسان ساز هستید.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: رکن چهارم پیرغلامی، عشق و ارادت به درگاه و بارگاه آستان امام حسین علیه السلام است.

وی سپس خطاب به پیرغلامان تاکید کرد: شما با ارادت و عشق پرچم را محکم برافراشته نگه می‌دارید و افرادی در این برافراشتن پرچم به عنوان عزادار امام حسین علیه السلام معرفت می‌یابند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان یادآور شد: خلق حماسه ۸ سال دفاع مقدس از همین محافل و مجالسی که شما بانی بوده‌اید شکل گرفته است.

علیدادی سلیمانی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز به عنوان شخصیت ممتاز تاریخی عصر ما و چهره‌ای که صاحب مکتب شد، با همین معنویت و شناخت عاشق امام حسین علیه السلام و عاشق شهادت شد.

وی ادامه داد: حاج قاسم عزیز همواره در فراق شهادت سوخت و گریه کرد و در نهایت کسی که از همه به خدا نزدیک‌تر بود یعنی اباعبدالله را واسطه قرار داد و بدن او مثل اربابش در نزدیک‌ترین نقطه به کربلا پرپر شد.