تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733949
شناسه : 3733949
تاریخ :
بازگشت ۱۴۷ دامداری کوچک روستایی به چرخه تولید در همدان اقتصاد ایران: همدان-معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تز بازگشت ۱۴۷ دامداری کوچک روستایی به چرخه تولید در همدان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دولو با اشاره به مولدسازی روستاها و دامداری‌های کوچک روستایی اظهار کرد: این طرح برای اولین بار در کشور از استان همدان آغاز شد و در راستای بازگشت به چرخه تولید روستاها مورد استقبال تولیدکنندگان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این طرح، در راستای فعال سازی روستاها به عنوان کانون تولید مطرح شده است افزود: روستاها در سال‌های گذشته محوریت تولید بودند که به دلایل مختلف به مصرف‌کننده تبدیل شدند اما با اجرای این طرح به چرخه تولید بازمی‌گردند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه با هماهنگی‌های بسیار، شناسایی روستاها و دامداری‌های موجود و غیرفعال تاکنون ۱۴۷ دامداری کوچک روستایی فعال شده است یادآور شد: در این بین ۵ هزار و ۳۳۵ رأس دام سبک و سنگین در واحدهای خرد روستایی تحت پوشش طرح قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۷۰ روستا در استان به منظور فعال سازی دامداری‌های کوچک روستایی حائز شرایط شناخته شده‌اند گفت: واحدهای کوچک روستایی در بخش خدماتی چون نهاده‌ای، تلقیحات مصنوعی و تأمین خوراک مورد حمایت قرار می‌گیرند.

دولو در پایان خاطرنشان کرد: این طرح با جدیت از ابتدای امسال اجرا شده و ادامه‌دار است به نحوی که شناسایی واحدهای موجود غیرفعال روستایی همچنان در حال انجام است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه طرح مولدسازی روستاها در راستای افزایش تولید با جدیت پیگیری می‌شود گفت: ۱۴۷ واحد دامداری روستایی با ۵ هزار و ۳۳۵ رأس دام سبک و سنگین از ابتدای سال تاکنون فعال شده است.