تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733948
شناسه : 3733948
تاریخ :
عرضه ارز اربعین در ۲ بانک نهاوند اقتصاد ایران: همدان-معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار نهاوند در ستاد اربعین شهرستان نهاوند گفت: ارز زائران اربعین حسینی توسط دو بانک شهرستان نهاوند عرضه می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، شهروز کیانی در جلسه‌ی ستاد اربعین این شهرستان ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: بر اساس اطلاعیه ستاد اربعین کشور شعار امسال «کربلا طریق الاقصی» است.

کیانی با اشاره به اینکه شهرستان نهاوند کوریدور اربعین حسینی است، گفت: نهاوند کوریدور اربعین حسینی است و مسیر تردد زائرین اربعین است، اما متأسفانه این شهرستان مغفول مانده است.

وی با اشاره به زنده نگه داشتن یاد امام و شهدا بیان داشت: برنامه اربعین هر جا مطرح می‌شود و اگر قرار است موکبی برپا شود باید عکس شهدای مدافع حرم و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باشد و باید یاد حاج قاسم سلیمانی این اسطوره‌ی جهان اسلام گرامی داشته شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار نهاوند در ادامه گفت: تأمین امنیت یکی از کارهای راهبردی ما در اربعین حسینی است.

وی افزود: بهداشت و درمان و هلال احمر تمام تلاش خود را برای سلامت زائران اربعین مد نظر بگیرند و بسیج جامعه پزشکی نیز باید پای کار اربعین باشد.

کیانی بهترین کار فرهنگی مواکب ارائه مطلوب به زائرین است، اظهار داشت: اربعین را اداری نکنیم، این کار یک کار مردمی است و بهترین کار فرهنگی مواکب ارائه مطلوب به زائرین است و بهترین ظرفیت اربعین حسینی همین ظرفیت‌های مردمی هستند و ظرفیت و امکانات شهرستان نهاوند برای میزبانی هر چه بهتر به زائران اربعین حسینی بسیج شده است.

وی با بیان اینکه ۷ موکب در شهرستان نهاوند پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین را بر عهده دارند، بیان داشت: ۷ موکب در شهرستان نهاوند و ۲ موکب مرز شهرستان نهاوند - کرمانشاه و نهاوند- بروجرد هم زیر نظر نهاوند فعالیت می‌کنند.

معاون فرماندار نهاوند در ادامه با اشاره به اینکه ارز زائران اربعین حسینی (ع) توسط ۲ بانک در شهرستان نهاوند توزیع خواهد شد، گفت: نهاوند در سالهای گذشته در بحث ارز اربعین با مشکل روبرو بود که خوشبختانه این مشکل حل شده است و امسال ۲ بانک مشخص شده ارز را در اختیار زائران ابا عبدالله الحسین (ع) قرار خواهند داد.

وی افزود: علاوه بر دو بانک سپه مرکزی و پست بانک که توزیع ارز اربعین را برعهده دارند پست بانک روستاهای دهفول، گیان، توانه، جهان آباد، ۱۷ شهریور در بخش‌ها و روستاها وظیفه‌ی توزیع ارز را در شهرستان نهاوند بر عهده دارند.

کیانی با اشاره به تکمیل شدن فاز اول پارک نوح آوند در نهاوند اظهار داشت: با تکمیل شدن فاز یک پارک نوح آوند در مسیر تردد زائرین اربعین، زائرین می‌توانند از ظرفیت این پارک نیز استفاده کنند.