تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733935
شناسه : 3733935
تاریخ :
نشان‌دار کردن مالیات پرداختی در اردبیل اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: برای اولین بار نشان‌دار کردن مالیات پرداختی به عنوان طرح موفق کشوری در استان اردبیل نیز اجرایی و عملیاتی شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش سرخانی‌مقدم عصر سه‌شنبه در نشست مدیران امور مالیاتی در اردبیل، اظهار کرد: بر اساس طرح نشان‌دار کردن مالیات پرداختی هر یک از مؤدیان می‌توانند به درخواست خود مالیات خود را به پروژه‌های خاص عمرانی و زیربنایی اختصاص داده و در این زمینه شاهد اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی و زیربنایی باشیم.

وی تصریح کرد: ۶ روز دیگر مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی و فرم تبصره ۱۰۰ به اتمام می‌رسد و امیدواریم در مهلت باقیمانده مؤدیان نسبت به پرداخت مالیات و تسلیم اظهارنامه مالیات بر درآمد مشاغل اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: بارگذاری اظهارنامه‌ها از ۱۶ تیرماه شروع شده و تا ۱۵ مردادماه ادامه خواهد داشت و ما سعی کردیم تا در کنار محاسبات سیستمی، فرآیند پرداخت مالیات را نیز در یک جریان و بستر برخط مهیا و در اختیار مؤدیان قرار دهیم.

سرخانی‌مقدم افزود: تنها ۳۵ درصد جامعه آماری استان مشمول پرداخت مالیات هستند و بیش از ۶۵ درصد آنها از پرداخت مالیات بر درآمد مشاغل معاف بوده و پرداختی آنها در حد صفر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات در استان وصول شد که این رقم امسال افزایشی است.

سرخانی‌مقدم اضافه کرد: تا آخر تیرماه بیش از ۷۰ درصد برنامه مالیاتی استان تحقق یافته و تلاش ما بر این است تا در پایان سال صد درصد تعهدات مالیاتی استان را تحققی عینی ببخشیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل در بین استان‌های کشور و مجموع ۴۱ اداره کل مالیاتی در وصول درآمد مالیاتی جایگاه ۳۳ را دارد که انتظار می‌رود با تلاش و برنامه‌ریزی انجام شده تحقق صد درصدی اهداف را در این بخش شاهد باشیم.