تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3733916
شناسه : 3733916
تاریخ :
افزایش ۷۰ درصدی خشونت علیه مسلمانان آمریکا در نیمه اول ۲۰۲۴ اقتصاد ایران: شورای حمایت از روابط آمریکایی- اسلامی از افزایش ۷۰ درصدی خشونت علیه مسلمانان آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۲۴ خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، شورای حمایت از روابط آمریکایی- اسلامی (CAIR) امروز سه شنبه اعلام کرد: تبعیض و حملات علیه مسلمانان و فلسطینی‌ها در نیمه اول سال ۲۰۲۴ در بحبوحه تشدید اسلام هراسی به دلیل جنگ (رژیم) اسرائیل علیه غزه حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است.

بر اساس اعلام این رسانه، حامیان حقوق بشر از افزایش جهانی اسلام هراسی، تعصبات ضدفلسطینی و یهودی ستیزی از زمان اوج گیری جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه در اکتبر سال گذشته میلادی گزارش کرده اند.

شورای حمایت از روابط آمریکایی- اسلامی در این خصوص اضافه کرد که در ۶ ماه اول سال ۲۰۲۴، ۴۹۵۱ فقره شکایت در مورد حوادث علیه مسلمانان و علیه فلسطینی‌ها دریافت کرده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۷۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش رویترز، این نهاد گزارش داد که بیشتر شکایات در موضوعات مرتبط با مهاجرت و پناهندگی، تبعیض شغلی، تبعیض تحصیلی و جرایم ناشی از نفرت بوده است.

در ۲۰۲۳، شورای حمایت از روابط آمریکایی- اسلامی ۸۰۶۱ مورد شکایت از این قبیل را در کل سال ثبت کرده بود.