تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733906
شناسه : 3733906
تاریخ :
آموزش‌های مهارتی گردشگری در شهرستان گناوه گسترش می‌یابد اقتصاد ایران: بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناوه با تاکید بر ظرفیت های این شهرستان در حوزه گردشگری گفت: آموزش های مهارتی حوزه گردشگری در شهرستان گناوه توسعه می یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لیراوی بعد از ظهر سه شنبه در آئین شروع به کار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای گردشگری در گناوه، با تبریک هفته ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به همه تلاشگران عرصه مهارت آموزی گفت: امروزه توسعه منابع انسانی در دنیا مقدم بر توسعه منابع اقتصادی است چون توسعه انسانی منجر به توسعه کشورها می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناوه افزود: هرچقدر بتوانیم در جهت توانمندی انسان‌ها قدم برداریم به توسعه و رشد و بالندگی بیشتری خواهیم رسید و هر چقدر در این زمینه سرمایه گذاری کنیم ماندگاری بیشتری خواهد داشت و می‌توان همیشه از آن استفاده و بهره برد.

وی گفت: با توجه به موضوع اشتغال و بیکاری، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دالان ورود به بازار کار و مسیری جهت تسهیل اشتغال برای افراد بیکار و باعث ایجاد اشتغال و کار آفرینی است.

معاون فرماندار گناوه ادامه داد: در این برهه توانمندسازی و ارتقای مهارت افراد شاغل در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی با توجه به پیشرفت تکنولوژی نیاز است و در این زمینه آموزش‌های مستمر و مداوم و تکمیلی باید موردتوجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در شهرستان گناوه، در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که قدمت و سابقه خیلی خوبی دارد گام‌های مؤثری برداشته شده و در بخش‌های مختلف کارهای خیلی خوبی انجام شده است.

لیراوی گفت: در این راستا یکی از کارهای خوب نظام مقدس جمهوری اسلامی، بحث توسعه بخش خصوصی با مشارکت مردم در فعالیت‌های مختلف توسعه‌ای بوده که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

آموزش‌های مهارتی گردشگری در شهرستان گناوه گسترش می‌یابد

وی بیان داشت: خوشبختانه در زمینه توسعه آموزشگاه‌های آزاد و بخش خصوصی و مشارکت دادن مردم در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اتفاق‌های خوبی افتاده است.

وی با بیان اینکه این مجموعه آموزشی که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت با توجه به نیازسنجی که در شهرستان انجام گرفته راه اندازی شد، گفت: اگر آموزش‌های مهارتی بر مبنای نیاز بازار کار و بنگاه‌های اقتصادی باشد، دوره‌های آموزشی بسیار مؤثر است و افراد می‌توانند با فراگیری آموزش‌های مهارتی به راحتی جذب بازار کار شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان گناوه در حوزه گردشگری در استان بوشهر و حتی در کشور شناخته شده است و سالیانه میلیون‌ها مسافر و گردشگر وارد شهرستان می‌شوند و اگر قرار باشد که بتوانیم از این ظرفیت برای توسعه شهرستان استفاده کنیم باید افرادی توانمند در این حوزه داشته باشیم که لازمه آن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ترغیب کردن افراد برای فراگیری این مهارت‌ها است.

لیراوی گفت: باید تلاش شود تا رشته‌های حوزه گردشگری را توسعه دهیم و با توجه به تجارب کاری و انگیزه بالا و شناختی که از مسئولان این مجموعه خصوصی داریم امیدواریم که شاهد تحول در زمینه آموزش‌های گردشگری در شهرستان باشیم.

معاون فرماندار گناوه تصریح کرد: مجموعه فرمانداری شهرستان نگاه ویژه ای به آموزش‌های مهارتی دارد و در این راستا رقم اعتباری قابل توجهی از اعتبارات شهرستان برای توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: اعتقاد داریم هر جایی قرار باشد توسعه‌ای انجام شود راه آن از طریق آموزش و بخصوص آموزش‌های مهارتی است که موجب توانمندسازی افراد جامعه می‌شود.

لیراوی ضمن قدردانی از متولیان راه اندازی این آموزشگاه گفت: آماده هرگونه همکاری با این مجموعه هستیم.