تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3733827
شناسه : 3733827
تاریخ :
چراغ راه حرکت کشور عقلانیت انقلابی است اقتصاد ایران: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما معتقدیم چراغ راه حرکت کشور عقلانیت انقلابی است که مخرج مشترک انقلابی گری و کار آمدی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تحلیف رئیس جمهور کشورمان که با حضور مهمانان و نمایندگان داخلی و خارجی در صحن مجلس شورای اسلامی برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: حادثه تلخ و ناگهانی عروج شهادت گونه رییس جمهور فقید در چشم تحلیل گران عرصه جهانی آزمون مجدد برای نظام مقدس جمهوری اسلامی که دیدیم با مدیریت هوشمندانه رهبر انقلاب بار دیگر نماد ثبات و اقتدار نظام سیاسی ایرانی شد.

وی افزود: در شرایط پر تلاطم بین المللی و با وجود دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی ناظران جهانی مشاهده کردند که جمهوری اسلامی دچار تنش سیاسی و امنیتی نگردید و در اداره امور کشور ذره‌ای اخلال ایجاد نشد، همچنین همگان دیدند که در فرصت زمانی بسیار کوتاه وفق قانون اساسی طی یک انتخابات رقابتی و جدی در سلامت و امنیت کامل رییس جمهور کشور انتخاب شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه این واقعیت‌ها حاکی از ثبات و اقتدار مثال زدنی جمهوری اسلامی است که بر پایه مردم سالاری دینی بنا گذاشته شده است، امروز شروع یک دوره جدید و پر افتخار از حیات انقلاب اسلامی است، انقلابی که قریب بر پنج دهه در مسیر پر شکوه و تمدن ساز آغاز شده و نظم جهانی را متاثر ساخته است.

قالیباف گفت: امروز نمایش وحدت کلمه و صدای واحد ایرانیان برای همه دنیا روشن است که ما ایستاده‌ایم و بر سر عهدی که با مردم و شهدای انقلاب بسته‌ایم خواهیم ماند و ایران را با همدلی همه ایرانیان از هر طیف و قوم و گروه و مذهب خواهیم ساخت.

وی ادامه داد: امروز روز تاریخی است روزی که نه تنها جناب دکتر پزشکیان به عنوان رییس جمهور برای خدمت به مردم قسم می‌خورند بلکه ما هم متعهد می‌شویم که در راه پیشرفت و اعتلای کشور تامین رفاه مردم و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی قوه مجریه را یاری کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی از تمامی ابراز های تقنینی و نظارتی و مشورتی خود استفاده خواهد کرد تا از دولت محترم برای مسیر دشوار پیش رو برای خدمت به مردم شریف ایران حمایت کند.

موفقیت دولت جدید را موفقیت خود و نظام می‌دانیم

وی ادامه داد: ما مطابق رهنمود صریح رهبر فرزانه انقلاب موفقیت دولت جدید را موفقیت خود و نظام می‌دانیم و در این راستا تصریحات مکرر رئیس جمهور محترم مبنی بر ضرورت اجماع و انسجام داخلی رعایت سیاست‌های رهبر معظم انقلاب و اجرای برنامه هفتم پیشرفت کشور بهترین مبنای مشترک برای تفاهم و همکاری محسوب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در همین راستا مجلس خود را در کنار دولت تعریف می‌کند و اطمینان داریم که در صورت رعایت این اصول از سوی دولت مجلس و دیگر قوا و نهادهای کشور شاهد صدای واحد ایران خواهیم بود که می‌تواند آینده‌ای روشن را برای مردم عزیزمان رقم بزند.

چراغ راه حرکت کشور عقلانیت انقلابی است

وی ادامه داد: ما معتقدیم چراغ راه حرکت کشور عقلانیت انقلابی است که مخرج مشترک انقلابی گری و کار آمدی است که می‌تواند رفاه مردم و پیشرفت کشور را در فضای عادلانه با تکیه بر مردم و باور به سنت‌های الهی رقم بزند، در این مسیر توجه به تحولات جهانی و داخلی از جمله تغییرات فناوری و نو آوری و تغییر آرایش قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی امری ضروری که باید با چشم اندازی روشن و اراده‌ای استوار جایگاه خود را در نظم نوین جهانی پیدا کنیم.

به استقرار یک دولت تراز مبنی بر عقلانیت انقلابی نیازمندیم

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز ما به استقرار یک دولت تراز مبنی بر عقلانیت انقلابی نیازمندیم دولتی که بتواند آرمان‌ها را مبتنی بر واقعیت‌ها دنبال کند و رفاه امید و زندگی و عدالت را برای مردم به ارمغان بیاورد.

وی گفت: تمامی ارکان و قوای کشور باید عظم جدی برای تحول در اداره کشور داشته باشند و در این زمینه با قوه مجریه همراه شوند.

گسترش صلح و ثبات در منطقه دغدغه اصلی ما بوده و هست

قالیباف گفت: گسترش صلح و ثبات در منطقه دغدغه اصلی ما بوده و هست و همانطور که در سال‌های گذشته با دیپلماسی فعال و تقویت محور مقاومت برای این منظور همت گماشته‌ایم به این راه مقدس ادامه خواهیم داد، امروز نه تنها مساله اول جهان بلکه مساله اول انسانیت قضیه غزه است، ماجرای غزه رویا رویی محور شرافت در برابر محور جنایت است، همه باید مشخص کنند در کدام سمت تاریخ قرار گرفته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته مقابل باند جنایت و در کنار شرافت و انسانیت قرار خواهد داشت، متاسفانه تنش زایی و جنایت توسط رژیم اشغالگر قدس در نهایت بی رحمی در حال انجام است.

وی در پایان گفت: تاریخ در حساس‌ترین زمان خود در دفاع از مظلوم، صلح و انسانیت به سر می‌برد. امروز حمایت آمریکا و مداخلات ناصواب قدرت‌های غربی، مانع اصلی حل مسأله فلسطین است که باید با واکنش همه کشورهای مسلمان و آزادیخواه روبرو شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تشکر مجدد از همه مدعوین گرامی، برای مهمانان خارجی آرزوی سفری خوش کرد و گفت: ابراز امیدواری می‌کنم که دولت چهاردهم بتواند جایگاه نظام جمهوری اسلامی را ارتقا دهد و زمینه ساز تمدن نوین انقلاب اسلامی و ظهور حضرت ولیعصر (عج) شود. با دعای خیر برای توفیق و سربلندی همه خدمتگزاران به اسلام و ایران، از خداوند متعال می‌خواهم که ما را در این مسیر یاری کند.