تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733821
شناسه : 3733821
تاریخ :
عمل جراحی تومور نخاعی مهره کمری با روش نوین در بوشهر انجام شد اقتصاد ایران: بوشهر- رییس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر از انجام عمل جراحی تومور نخاعی مهره کمری با روش نوین نرومانیتورینگ در این مرکز خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا السادات جلالیان بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمار ۴۷ ساله با شکایت درد پا و لنگ به دکتر فهیمه سمیعی متخصص جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات مراجعه کرد که پس از انجام ام. آر. آی برای بیمار تشخیص تومور نخاعی در سطح مهره دوم کمری (L2) داخل ساک نخاعی، با درگیری ریشه‌های نخاعی و همچنین تنگی کانال نخاعی کمری می‌دهند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر افزود: دکتر سمیعی جهت جلوگیری از نقص عصبی حین عمل جراحی بیمار اقدام به استفاده از دستگاه نرومانیتورینگ در زمان عمل جراحی می‌نمایند که روش جدید در جراحی‌های تخصصی مغز و اعصاب است.

وی اظهار داشت: نورومانیتورینگ حین عمل جراحی، یک تکنولوژی پیشرفته است که به جراحان کمک می‌کند تا عملکرد سیستم عصبی بیمار را در حین جراحی به‌طور لحظه‌ای رصد و پایش کنند،

وی ادامه داد: استفاده از نورومانیتورینگ حین عمل جراحی با مزایای متعددی از جمله کاهش خطر آسیب عصبی، کاهش نیاز به جراحی مجدد، کوتاه شدن زمان جراحی و بهبود کیفیت مراقبت از بیمار همراه است.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر ضمن طلب دعای خیر برای همه بیماران و قدردانی از زحمات تیم پزشکی و پرستاری اظهار داشت: این بیمار پس از طی روند درمان با حال مساعد از بیمارستان ترخیص و به زندگی عادی خود بازگشته است.