تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733806
شناسه : 3733806
تاریخ :
بیماری‌های قلبی عروقی علت ۴۰ درصد از فوتی‌های دیلم بوده است اقتصاد ایران: بوشهر- رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: بیماری‌های قلبی عروقی علت ۴۰ درصد از فوتی‌های شهرستان دیلم در سال ۱۴۰۲ در بوده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، هادی جوانبخت بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سکته قلبی از شایع‌ترین علت مرگ‌ومیر در جوامع بشری است، اظهار کرد: در کشور ما بیماری‌های قلبی عروقی و در رأس آن سکته‌های قلبی از شایع‌ترین علت مرگ میر است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم افزود: خطر سنجی یکی از راهکارهای مناسب در تخمین احتمال بروز سکته‌های قلبی و مغزی طی ۱۰ سال آینده بوده و به فرد کمک می‌کند تا با شناخت عوامل خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی، آن‌ها را کاهش دهد.

وی بیان کرد: طبق آمار ۲۶ درصد از همشهریان بالای ۳۰ سال در دیلم، طی سال ۱۴۰۲ خطرسنجی شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم با بیان اینکه بیماری‌های قلبی عروقی علت ۴۰ درصد از فوتی‌های شهرستان دیلم در سال ۱۴۰۲ در بوده است، گفت: خطر سنجی در سطح مراکز بهداشتی و درمانی به‌صورت رایگان برای مراجعه‌کنندگان، انجام می‌شود.

مشارکت بیش از ۴۰ خیر در حوزه سلامت شهرستان دیلم

بیماری‌های قلبی عروقی علت ۴۰ درصد از فوتی‌های دیلم بوده است

جوانبخت در نشست مجمع خیرین استان در شهرستان دیلم گفت: تداوم و افزایش همکاری خیرین سلامت دیلمی چشمگیر بوده و این نگاه خیرین در حوزه سلامت می‌تواند زمینه‌ساز ارتقا سطح بهداشت و درمان شهرستان باشد.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۴۰ خیر در حوزه سلامت دیلم مشارکت داشته‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم اظهار داشت: اعتقاد خیرین حوزه سلامت دیلم بر ایجاد فضای کامل درمانی بوده که آسایش و دسترسی آسان به خدمات بهداشتی و درمانی را برای همشهریان به دنبال دارد.

جوانبخت بیان کرد: در حال حاضر بخش توسعه اورژانس بیمارستان توسط خیر در حال تکمیل است و علاوه بر آن، به‌زودی شاهد کلنگ زنی بخش کاربردی دیگری توسط یک خیر نیکنام در بیمارستان دیلم خواهیم بود.