تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3733805
شناسه : 3733805
تاریخ :
پزشکیان: دولت وفاق ملی متعلق به همه ایرانیان است اقتصاد ایران: رئیس جمهور در آیین تحلیف گفت: دولتی که با رأی اعتماد نمایندگان عهده‌دار مسئولیت خواهد بود؛ دولت وفاق ملی است و خود را متعلق به همه ایرانیان و ملتزم به اولویت منافع ملی می‌دانم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور در آیین تحلیف که عصر امروز با حضور مسئولان عالی کشوری و لشکری و هم‌چنین مقامات بیش از 80 کشور در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: حضور در خانه‌ی ملت برای به‌عهده گرفتن بار امانت جمهوری اسلامی ایران چنان که اصل 121 قانون اساسی مقرر کرده، یک لحظه تاریخی است.

 
وی افزود: با لطف خدا، تدبیر رهبری معظم انقلاب و رأی هوشمندانه مردم، انتخاب دوره چهاردهم ریاست جمهوری جمهوری فرصتی نو برای ایران و جهان گشود؛ فرصت وقوف به شرایط خطیر کشور و دشواری زندگی مردم، فرصت شنیدن خواسته‌های مردم و اصلاح رویکردها و رویه‌های ناکارآمد در حکمرانی، فرصت خلق امید و وفاق برای عبور از بحران‌های پیش رو.

رئیس‌جمهور گفت: فرصت برآمده از انتخابات میدان جدید همکاری ملی درون حکمومت میان حکومت و جامعه است؛ دولتی که با رأی اعتماد نمایندگان عهده‌دار مسئولیت خواهد بود؛ دولت وفاق ملی است و خود را متعلق به همه ایرانیان و ملتزم به اولویت منافع ملی می‌دانم.

پزشکیان اظهار داشت: محور همگرایی التزام به قانونی اساسی، سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری است. قانون اساسی میثاق ملی ماست و سند چشم‌انداز آینده مشترک را ترسیم کره و سیاست‌های کلی روش مورد توفق برای رسیدن به این چشم‌انداز را روشن می‌کند.

وی عنوان کرد: در چشم انداز ایران کشوری توسعه‌یافته، با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری و در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی و الهام‌بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده در روابط بین‌الملل و با تاکید بر مردم سالاری دینی و عدالت اجتماعی و حفظ حقوق انسان‌هاست.

ادامه دارد...