تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733783
شناسه : 3733783
تاریخ :
۹۲ درصد از میانگین بارش سال آبی آذربایجان شرقی تامین شده است اقتصاد ایران: تبریز-مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: ۹۲ درصد از میانگین بارش سال آبی این استان تامین شده است و میانگین بارش یک سال کامل آبی استان ۳۱۱.۳ میلی‌متر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب عبدلی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این میزان بارش حاکی از تأمین ۹۲ درصد از میانگین بارش سال آبی این استان است، افزود: میانگین بارش یک سال کامل آبی استان ۳۱۱.۳ میلی‌متر است.

وی خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی در سال آبی گذشته ۲۱۲.۹ میلی متر بارش روی داده بود.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه میانگین بارش بلند مدت استان حدود ۲۹۶.۱ میلی‌متر است، گفت: در این بازه زمانی میزان بارش سال آبی جاری نسبت به بلندمدت ۳.۳ درصد معادل ۹.۸ میلی متر کاهش نشان می‌دهد.

عبدلی، ادامه داد: در سال آبی جاری بیشترین بارش در استان از خداآفرین به میزان ۳۸۳.۴ میلیمتر و کمترین بارش از شرق دریاچه ارومیه به میزان ۱۵۸.۷ میلیمتر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: میزان بارش در شرق دریاچه ارومیه نیز نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته (۱۳۸.۸ میلیمتر) حدود ۲۰ میلیمتر افزایش یافته است اما نسبت به بلند مدت (۲۱۷ میلیمتر) حدود ۵۸ میلیمتر کاهش نشان می‌دهد.

عبدلی، میزان بارش در سال آبی جاری در تبریز را حدود ۲۶۷ میلیمتر اعلام کرد و افزود: میزان بارش سال آبی جاری در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته حدود ۱۰۳ میلیمتر و نسبت به بلند مدت حدود ۹ میلیمتر افزایش یافته است.