تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3733774
شناسه : 3733774
تاریخ :
ترامپ: کناره گیری بایدن نخستین کودتا در تاریخ آمریکا است اقتصاد ایران: دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴، کناره گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی را نخستین کودتا در تاریخ آمریکا دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات 2024، در مصاحبه با فاکس نیوز، کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی را نخستین کودتا در تاریخ آمریکا دانست.

وی افزود: حزب دموکرات با مجبور کردن بایدن به کناره گیری از رقابت های انتخاباتی، به راه افتادن نخستین کودتا در تاریخ آمریکا کمک کردند.

ترامپ در این مصاحبه تصریح کرد این اقدام نخستین کودتا در تاریخ آمریکا بود و فراموش نخواهد شد.

پس از عملکرد ضعیف جو بایدن در نخستین مناظره تلویزیونی با ترامپ در 27 ژوئن، دموکرات ها فشار گسترده‌ای را بر رئیس جمهور برای کناره گیری از رقابت های انتخاباتی و جایگزینی وی با نامزدی جدید آغاز کردند. در نهایت جو بایدن 21 جولای با انتشار نامه‌ای در حساب ایکس خود نوشت: معتقدم به‌نفع حزب من و کشورم است که کناره‌گیری کنم و روی تحقق وظایفم به‌عنوان رئیس جمهور در باقی‌مانده دوره‌ام تمرکز کنم. بایدن بلافاصله پس از اعلام خبر کناره‌گیری، در بیانیه جداگانه‌ای از کامالا هریس اعلام حمایت کرد.

هریس باید برای تضمین نامزدی‌اش در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها که از 19 تا 22 آگوست در شیکاگو برگزار می شود، حمایت دست‌کم 1969 دلگیت از مجموع 3936 دلگیت را به‌دست آورد.

جیمی هریسون رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا اعلام کرد که این حزب تا تاریخ 7 آگوست (17 مرداد) نامزد نهایی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی خواهد کرد و متعهد به یک فرآیند نامزدی آزاد و منصفانه است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر 2024 (15 آبان) برگزار می شود در حالی که نتایج نظرسنجی های یک هفته اخیر حاکی از رقابت نزدیک و شانه به شانه هریس و ترامپ در رقابت های ریاست جمهوری و مبارزه تنگاتنگ کمپین هر دو نامزد تا حدود کمتر از 100 روز باقی مانده تا انتخابات دارد.

انتهای پیام/