تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3733765
شناسه : 3733765
تاریخ :
سهم بیشتر آمریکا در ۱۴۵ مدال توزیع شده/ ۱۸ کشور طلا گرفتند اقتصاد ایران: سی و سومین دوره بازی های المپیک در شرایطی پیگیری می شود که تاکنون ۱۴۵ مدال میان ۳۷ کشور توزیع شده است؛ آمریکا بیشترین سهم را از این تعداد مدال دارد اما ژاپن صدرنشین است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین روز رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس امروز سه شنبه ۹ مرداد در حال برگزاری است و ورزشکارانی از رشته‌های مختلف موفق به کسب مدال برای کاروان ورزشی خود شده اند.

امروز در رشته‌های تنیس روی میز دونفره مختلط، تیراندازی با اهداف پروازی مردان، جودو ۸۱- مردان، جودو ۶۳- زنان، ژیمناستیک هنری تیمی زنان، راگبی ۷ نفره زنان، شمشیربازی اپه زنان، شنا ۱۰۰ متر زنان، شنا ۸۰۰ متر آزاد زنان، شنا ۴ در ۲۰۰ متر آزاد مردان دیدارهای فینال و رده بندی برگزار خواهد شد.

حذف نماینده‌های ایران

فاطمه مجلل تنها نماینده ایران در رشته رویینگ در رقابت با نمایندگانی آمریکا، استرالیا، برزیل، پرو و بلغارستان در جایگاه ششم ایستاد و نتوانست به مرحله نیمه نهایی راه یابد.

سامیار عبدلی تنها نماینده شنای ایران در المپیک پاریس بود که امروز در ماده ۱۰۰ کرال سینه به آب زد. وی در گروه پنجم مسابقات و در میان شناگرانی از دومنیکن، ارمنستان، لبنان، باربادوس، باهاماس، تایلند و هنگ‌کنگ با ثبت رکورد ۵۰.۶۳ چهارم شد.

محمد بیرانوند تیرانداز اهداف پرواز ایران امروز در پایان ۵ راند مرحله مقدماتی ماده تراپ با ۱۱۷ امتیاز در رده بیست و چهارم قرار گرفت.

کاروان ورزش ایران طی سه روز گذشته هم شاهد حذف و ناکامی نمایندگان خود بود طوریکه نیما عالمیان و ندا شهسواری با شکست در اولین دیدارهای خود از دور رقابت‌ها کنار رفتند. فاطمه امیری و شرمینه چهل امیرانی در تیراندازی از جدول مسابقات این رشته کنار رفتند.

در شمشیربازی هم علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی در دیدارهای انفرادی حذف شدند. همچنین مهسا جاور و زینب نوروزی در قایق دو نفره روئینگ زنان نتوانستند به نیمه نهایی برسند.

در واقع نوشاد عالمیان که با یک برد به جمع ۱۶ پینگ پنگ باز برتر رسید و مهدی الفتی که راهی فینال ژیمناستیک شد، موفق ترین ورزشکاران ایران تا پایان روز چهارم بوده اند.

۳۷ کشور مدال آور شدند

بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی پیگیری می‌شود که تاکنون (سه شنبه ۹ مرداد ساعت ۱۶) ۱۴۵ مدال میان ورزشکاران ۳۷ کشور توزیع شده است.

اولین مدال برای ترکیه

در رشته تیراندازی با تپانچه بادی مختلط تیمی صربستان به مدال طلا رسید. ترکیه با کسب مدال نقره، اولین مدال خود را در این بازی‌ها را کسب کرد و هند سوم شد.

ژاپن صدرنشین جدول توزیع مدال‌ها

کاروان ورزشی ژاپن در آخرین به روز رسانی جدول توزیع مدال‌های المپیک ۲۰۲۴ با کسب ۶ مدال طلا در صدر قرار دارد. ژاپنی‌ها این مدال‌ها را در اسکیتبورد (۲ طلا)، جودو (۲ طلا)، شمشیربازی (یک طلا) و ژیمناستیک هنری (یک طلا) به دست آورده اند. ژاپنی‌ها ۲ نقره و ۴ برنز هم کسب کرده اند.

آمریکا با بیشترین مدال

کاروان ورزشی آمریکا هم با ۲۰ مدال بیشترین مدال را کسب کرده است اما این کشور تنها ۳ مدال طلا به دست آورده و با ۸ نقره و ۹ برنز در رده ششم جدول توزیع مدال قرار دارد.

عملکرد موفق فرانسه

کاروان فرانسه هم تا اینجای کار بهترین عملکرد خود را در بازی‌های المپیک به نمایش گذاشته است و با ۱۶ مدال (۵ طلا، ۸ نقره و ۳ برنز) در رده دوم قرار دارد.

۱۸ کشور طلایی شدند

ژاپن، فرانسه، چین، استرالیا، کره، آمریکا، بریتانیا، ایتالیا، کانادا، هنگ کنگ، آلمان، قزاقستان، آفریقای جنوبی، بلژیک، آذربایجان، رومانی، صربستان و ازبکستان کشورهایی هستند که موفق به کسب مدال طلا شده اند.

آخرین به روزرسانی جدول توزیع مدال‌ها تا تاریخ سه شنبه ۹ مرداد ساعت ۱۶ به شرح زیر است:

سهم بیشتر آمریکا در ۱۴۵ مدال توزیع شده/ ۱۸ کشور طلا گرفتند

سهم بیشتر آمریکا در ۱۴۵ مدال توزیع شده/ ۱۸ کشور طلا گرفتند

سهم بیشتر آمریکا در ۱۴۵ مدال توزیع شده/ ۱۸ کشور طلا گرفتند