تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3733744
شناسه : 3733744
تاریخ :
گوگل به‌خاطر ناپدیدی ۱۸ساعته رمزهای عبور کاربران ویندوز عذرخواهی کرد اقتصاد ایران: گوگل بابت مشکلی که باعث شد حدود ۱۵ میلیون کاربر کروم به‌مدت ۱۸ ساعت نتوانند به رمز‌های عبورشان دسترسی پیدا کنند، عذرخواهی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گوگل بابت مشکل اخیر مرورگر کروم که باعث شده بود میلیون‌ها کاربر ویندوزی این مرورگر نتوانند در یک بازه‌ی زمانی ۱۸ ساعته‌، بین ۲۴ تا ۲۵ جولای (۳ و ۴ مرداد ۱۴۰۳)، به رمز‌های عبور ذخیره‌شده‌ی خود دسترسی پیدا کنند، عذرخواهی کرد.

به‌ گزارش فوربز، مشکل مورد بحث محدود به نسخه‌ی M127 کروم برای ویندوز، یکی از آخرین نسخه‌های پایدار بود. این اختلال در ابزار مدیریت رمزعبور یکپارچه‌ی کروم، به مدت ۱۸ ساعت میلیون‌ها کاربر کروم در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داد. گزارش‌‌ها نشان می‌دهند که کاربران مک و کروم او‌اس از این مشکل در امان بودند.

با اینکه هنوز آمار دقیقی از کاربران متأثر مشخص نیست، گوگل می‌گوید که حداقل ۲ درصد از ۲۵ درصد کاربران کروم، که به‌روزرسانی مورد بحث را دریافت کرده‌ بودند، دچار این مشکل شدند؛ یعنی حداقل حدود ۱۵ میلیون نفر دسترسی به پسورد‌های خود را از دست دادند.

گوگل در ابتدا به‌عنوان یک راهکار موقت، به کاربران ویندوزی توصیه کرد که پس از کلیک‌راست روی میانبر کروم، عبارت زیر را در ادامه‌ی محتوای کادر Target وارد و سپس کروم را دوباره اجرا کنند؛ این کار به کاربران اجازه می‌داد تا پیش از رفع کامل مشکل، به رمز‌های عبور ذخیره‌شده‌ی خود دسترسی پیدا کنند.

--enable-features=SkipUndecryptablePasswords
مقالات مرتبط:
  • به‌لطف گوگل، پسوردهای میلیون‌ها کاربر ویندوز ناپدید شد
  • نرم‌افزار مدیریت پسورد اپل رونمایی شد

از آن زمان، گوگل طی یک به‌روزرسانی مشکل مورد بحث را به‌طور کامل حل کرده است. کاربران تحت تأثیر، اکنون می‌توانند با راه‌اندازی مجدد کروم، دوباره به رمز‌های عبور خود دسترسی پیدا کنند. گوگل از کسانی که موفق به رفع مشکل نشد‌ه‌اند خواست تا با پشتیبانی Google Workspace ارتباط برقرار کنند.