تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3733738
شناسه : 3733738
تاریخ :
مبتکر تکنیک بدریسم درگذشت اقتصاد ایران: محمدهاشم بدری (معروف به هاشم بدری)، هنرمند نقاش و صاحب تکنیک بدریسم، صبح امروز در منزل خود دار فانی را وداع گفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدهاشم بدری متولد 1325 بود. بدری نقاش جانباز و مبتکر تکنیک نقاشی «بدریسم» است که در فرانسه به ثبت رسید.

هاشم بدری با تکنیک نوین خود توانست به بیش از 500 نابینا نقاشی بیاموزد. آثار او و شاگردانش در بیش از 50 نمایشگاه داخلی و خارجی به نمایش درآمده‌اند.

 

بدری دوران نوجوانی و جوانی خود را به همراه خانواده در شهرستان ماهشهر سپری کرد. وی پس از اتمام تحصیلات و اخذ مدرک دیپلم وارد هوانیروز و پس از گذشت شش ماه به نیروی زمینی ارتش منتقل شد. در سال 1345 از منطقه اصفهان به لشکر 92 زرهی خوزستان منتقل شد و چون شناگر بود و کارت نجات غریق داشت مربی باشگاه افسران شد. بدری همچنین موفق شد دوره فرماندهی تانک «چیفتن» را با موفقیت پشت سر بگذارد و در آغاز جنگ به عنوان فرمانده تانک‌های چیفتن در مناطق مرزی حضور داشت.

عضو انجمن آزاد نقاشان فرانسه، رتبه اول مسابقات نقاشی فرانسه (1998)، رتبه اول مسابقات نقاشی فرانسه (2004)، رتبه اول مسابقات نقاشی فرانسه (2004)، هنرمند برتر صنایع دستی ایران از نظر مردم اهواز (1384)، مبترک تکنیک (کاردک) در نقاشی به‌نام «بدریسم» در کشور فرانسه (1985)، مبتکر آموزش نقاشی به نابینایان (1998) و برپایی 50 نمایشگاه نقاشی در داخل و خارج از کشور از جمله افتخارات بدری است.

انتهای پیام/