تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3733736
شناسه : 3733736
تاریخ :
۳۷۹۸باب کتابخانه عمومی تحت پوشش نهاد کتابخانه‌هاست اقتصاد ایران: بر اساس تازه‌ترین آمار ارائه شده توسط دفتر برنامه‌ریزی و اداره‌کل توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ۳۷۹۸ باب کتابخانه عمومی تحت پوشش نهاد کتابخانه هاست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تازه‌ترین آمار ارائه شده توسط دفتر برنامه‌ریزی و اداره‌کل توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایان خرداد ۱۴۰۳، ۳۷۹۸ باب کتابخانه عمومی شامل ۳۶۶۱ کتابخانه نهادی، مشارکتی و مستقل و ۱۳۷ سالن مطالعه در سطح کشور تحت پوشش نهاد کتابخانه ها ثبت شده است. در این بازه زمانی یک‌ساله ۲۰ هزار مترمربع به زیربنای کتابخانه‌های عمومی افزوده شده است.

در پایان خرداد ۱۴۰۳، ۳۷۹۸ باب کتابخانه عمومی شامل ۲۷۷۹ باب کتابخانه نهادی، ۸۴۸ باب کتابخانه مشارکتی، ۳۴ باب کتابخانه مستقل و ۱۳۷ باب سالن مطالعه در سطح کشور تحت پوشش نهاد ثبت شده است.

همچنین در پایان خرداد ۱۴۰۳ زیربنای کتابخانه‌های عمومی تحت پوشش نهاد، ۱ میلیون ۴۰۷ هزار و ۷۵۲ مترمربع بوده است. در پایان خرداد ۱۴۰۲، این شاخص ۱ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۷۳۴ مترمربع بوده است که با افزایش ۱۹ هزار و ۹۸۲ مترمربعی، ۱/۴۲ درصد رشد را نسبت به زمان مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. بیشترین افزایش زیربنای کتابخانه‌های عمومی در استان لرستان با ۱۷ درصد (تحت تأثیر افتتاح کتابخانه مرکزی خرم‌آباد) و پس از آن در استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، بوشهر، فارس و زنجان ثبت شده است.

چنانکه در نقشه ارائه شده از میزان افزایش زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان‌ها در بازه زمانی یک‌ساله (پایان خرداد ۱۴۰۳ نسبت به پایان خرداد ۱۴۰۲) مشهود است، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تمرکززدایی در راستای عدالت فرهنگی، استان‌های کمتر برخوردار و مرزی را کانون توجه خود قرار داده که افزایش زیربنای کتابخانه‌های عمومی در این استان‌ها، بخشی از نتایج این رویکرد است.