تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733732
شناسه : 3733732
تاریخ :
صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان اقتصاد ایران: بندرعباس-مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در این استان خبرداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد حسن زاده اظهار کرد: مطابق اعلام سازمان هواشناسی و بررسی خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای روزهای آینده صادر شده است.

وی گفت: بر اثر این سامانه از بعدازظهر امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۹ تا اواخر وقت جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲ شاهد رگبار پراکنده باران و رعد و برق همراه با تگرگ و افزایش تند بادهای لحظه‌ای و گرد و خاک موقتی در ارتفاعات استان با تاکید بر مناطق بشاگرد، حاجی آباد و بستک خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: در مناطق مرکزی و ساحلی تنگه هرمز نیز احتمال افزایش سرعت باد همراه با گرد و خاک موقتی هوا نیز وجود دارد.

حسن‌زاده به مردم استان توصیه کرد: با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، بارش باران همراه با رعد و برق و تگرگ لازم است از اسکان در نزدیک رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز شود همچنین با توجه به بالا آمدن آب رودخانه‌ها در شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد و بستک از فعالیت‌های کوهنوردی و رفتن به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع نیز خودداری شود.