تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733731
شناسه : 3733731
تاریخ :
واکسیناسیون بیش از ۳ میلیون رأس دام سبک در لرستان علیه طاعون اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیرکل دامپزشکی لرستان واکسیناسیون سه میلیون و ۶۱۰ هزار رأس دام سبک این استان علیه بیماری طاعون خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زبردست ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون اداره کل دامپزشکی لرستان در سراسر استان با بهره‌گیری از تمام توان‌بخش‌های دولتی، غیردولتی و خرید خدمت با استفاده از ۴۳ اکیپ در قالب ۱۰۶ نفر نیروی واکسیناتور، سه میلیون و ۶۱۰ هزار و ۳۲۶ هزار رأس دام سبک را به‌صورت رایگان بر علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه کرده است.

وی تصریح کرد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک از جمله بیماری‌های ویروسی و به‌شدت کشنده دام سبک است، در همین راستا اداره کل دامپزشکی لرستان و ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها با انجام عملیات ایمن‌سازی دام‌های حساس و البته رعایت موازین بهداشتی توسط دامداران برای چهارمین سال پیاپی، کنترل این بیماری در استان را در سرلوحه کارهای خود قرار داده است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، گفت: در صورت بروز مواردی از بیماری، خطر اشاعه این بیماری در حیات‌وحش و جمعیت نشخوارکنندگان وحشی نیز وجود دارد که باتوجه‌به این اقدامات، نقش مهمی در کنترل بیماری در حیات‌وحش نیز فراهم شده است.