تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733723
شناسه : 3733723
تاریخ :
ضرورت جلوگیری از کشت گیاهان ممنوعه در لرستان اقتصاد ایران: خرم‌آباد - استاندار لرستان بر ضرورت جلوگیری از کشت گیاهان ممنوعه در این استان تأکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت ظهر امروز سه‌شنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان، اظهار داشت: طی مذاکرات تلفنی که با رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور داشتیم مقرر شد تیم ارزیاب این شورا به‌منظور بررسی مشکلات استان و تدوین برنامه‌های حمایتی به‌ویژه افزایش اعتبارات به استان سفر کنند.

وی پیشگیری، درمان و مبارزه با مواد مخدر را سه رویکرد مهم این شورا در استان برشمرد و تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط در تحقق حداکثری این سه رویکرد مهم مصمم هستند.

استاندار لرستان در مورد کشت گیاهان ممنوعه در استان و پیشگیری از این اقدام اظهار کرد: تمامی بخش‌های مرتبط با جهاد کشاورزی به‌ویژه مروجین، دهیاران و بخشداران موظف‌اند موارد احتمالی کشت در منطقهٔ تحت پوشش خود را رصد و از کشت آن با کمک مراجع و دستگاه‌های ذی‌صلاح ممانعت کنند.

شفقت، بر ترویج کشت محصولات پردرآمد و جایگزین گیاهان ممنوعه تأکید کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی مکلف است در این راستا اقدامات لازم را در روستاها انجام دهد.

وی پشتیبانی و حمایت از کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۶ را از دیگر رویکردهای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط با این اردوگاه‌ها باید برای تأمین اعتبارات حمایتی پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

استاندار لرستان در ادامه به اقدام مؤثر شهرداری خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: عملیات انتقال و ساماندهی مراکز جمع‌آوری ضایعات در دو محله «فلک الدین» و «اسدآبادی» خرم‌آباد آغاز شده که جای تقدیر دارد چرا که این مراکز ممکن است زمینهٔ ایجاد محل‌های خرده‌فروشی مواد مخدر شوند.

شفقت، عنوان کرد: دستگاه‌های فرهنگی و مراجع تبلیغاتی باید کمک کنند تا خانواده‌ها و جوانان را نسبت به خطر مواد مخدر آگاه‌تر کنند.