تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3733715
شناسه : 3733715
تاریخ :
متن کامل تاریخ بیهقی به چاپ پنجم رسید اقتصاد ایران: کتاب «دیبای دیداری» شامل متن کامل تاریخ بیهقی با مقدمه، توضیحات و شرح مشکلات محمدجعفر یاحقی و مهدی سیدی توسط انتشارات سخن به چاپ پنجم رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب دیبای دیداری، متن کامل تاریخ بیهقی با مقدمه، توضیحات و شرح مشکلات محمدجعفر یاحقی و مهدی سیدی به‌تازگی به چاپ پنجم رسیده است.

تاریخ بیهقی، گزارش تفصیلی رویدادهای زمان سلطنت مسعود غزنوی و نوشته ابوالفضل بیهقی، دبیر دیوان رسالت عهد غزنوی است که تاریخ مسعودی نیز نامیده می‌شود. این کتاب در نثر فارسی ارزشی نزدیک شاهنامه فردوسی در نظم فارسی دارد و گنجینه‌ای است از لغات و تعابیر شیرین فارسی؛ در عین حال کتابی است تاریخی و جزئیات دوران غزنوی و حکومت مسعود پسر سلطان محمود غزنوی را روایت می‌کند.

از همین انتشارات دوره دوجلدی تاریخ بیهقی نیز موجود است که کتاب برگزیده جایزه کتاب سال و برگزیده چهارمین جشنواره بین المللی فارابی بوده و با تجدیدنظر و افزوده‌ها و اصلاحات کامل منتشر شده است. در این چاپ تاریخ بیهقی بسیاری از ناروشنیهای کتاب، روشن و دشواریهای آن حل شده و با شرح و توضیح و فهرست‌های متعدد، مراجعۀ پژوهشگران و عموم خوانندگان به کتاب، آسان‌تر گردیده است.

چاپ پنجم این‌کتاب با ۹۶۰ صفحه و قیمت یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عرضه شده است.