تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3733714
شناسه : 3733714
تاریخ :
پانزدهمین دورهمی نوجوانان کتابخوان تهران برگزار می‌شود اقتصاد ایران: پانزدهمین دورهمی نوجوانان کتابخوان شهر تهران با محوریت خوانش و بررسی کتاب «چهل قُلپ کار» مجموعه داستان‌هایی از نوجوانان و اولین درآمدشان فردا چهارشنبه ۱۰ مرداد برگزار می‌شود. 

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، پانزدهمین دورهمی نوجوانان کتابخوان شهر تهران با عنوان «جیب ما و جیب بابا نداره» ویژه نوجوانان برگزار می‌شود. این دورهمی با هدف آشنایی نوجوانان با روش‌های کسب درآمد در دوران نوجوانی برگزار شده و به معرفی و خوانش کتاب «چهل قلپ کار» نوشته مهدی پیر هادی می‌پردازد.

کتاب «چهل قُلپ کار» مجموعه داستان‌هایی از نوجوانان و اولین درآمدشان است که توسط مهدی پیرهادی و با تصویرگری رضا مکتبی آماده است. انتشارات راه‌یار این کتاب را منتشر کرده است.

در معرفی این کتاب آمده است؛

«سن که زیاد می‌شود دیگر نمی‌شود از پاسخ دادن به بعضی پرسش‌ها فرار کرد. شاید در پانزده‌ سالگی در پاسخ «چی بلدی؟» یا «شغلت چیه؟» بپیچید به بازی؛ اما در ۳۰سالگی نه. کار نه فقط موضوع اصلی این کتاب، که اگر از بزرگ‌ترها بپرسید می‌گویند: «عزیزم موضوع اصلی زندگیه.» بعد هم به افق خیره شده و ادامه می‌دهند: «کار آدم رو می‌سازه.» اگر مخالفید، یک‌ لحظه چشمتان را ببندید و بپرید به همان مثلاً ۳۰ سالگی خودتان. به چیزی دست نزنید، فقط فکر کنید هیچ‌چیزی بلد نیستید؛ نه مهارتی و نه شغلی. ترسناک است؟ موافقم بیایید فرار کنیم.»

این کتاب ۴۰ داستان از کار کردن نوجوانان را روایت کرده است؛ نوجوانانی که مهارت‌دار شده‌اند و دیگر از پاسخ دادن به آن دو پرسش نمی‌ترسند و سرشان بالاست. آنهایی که مزه بزرگی را توی نوجوانی چشیده‌اند.

دورهمی نوجوانان کتابخوان فردا چهارشنبه ۱۰ مرداد از ساعت ۱۶ در کتابخانه فرزانگان مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ واقع در خیابان نارمک، انتهای خیابان گلستان، جنب بوستان تسلیحات، کوچه شهید گلستانی برگزار می‌شود. جمعی از اعضای باشگاه کتابخوانی فرزانگان مهمان اصلی این دورهمی هستند و ورود به آن، برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.