تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3733704
شناسه : 3733704
تاریخ :
تکیه مقامات خارجی بر صندلی‌های بهارستان/ جای خالی شهید جمهور اقتصاد ایران: تا دقایقی دیگر، مراسم تحلیف رئیس جمهور نهم ایران در مجلس شورای اسلامی با حضور مقامات داخلی و میهمانان خارجی برگزار خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه سیاست، زهرا علیدادی: قرار است ساعت ۱۶ امروز (سه‌شنبه ۹ مرداد ماه) مراسم تحلیف نهمین رئیس جمهور کشورمان در مجلس شورای اسلامی برگزار شود؛ مراسمی که مجلس را کانون رفت و آمدهای بین‌المللی و نشست و برخاست مقامات عالی رتبه داخلی کرده است. در این مراسم رئیس جمهور طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی و در محضر رئیس قوه قضائیه، اعضای شورای نگهبان، نمایندگان مجلس و در پیشگاه قرآن کریم سوگند یاد کرده که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که بر عهده گرفته است، به کار گیرد و سوگندنامه را امضا می‌کند.

تدابیر امنیتی و ترافیکی

از چند ساعت قبل از شروع مراسم، تدابیر امنیتی و ترافیکی در خیابان‌های منتهی به میدان بهارستان و مجاهدین اسلام در مجلس در نظر گرفته و تمامی معابر فرعی منتهی به مجلس شورای اسلامی مسدود شده بود. تعطیلی ۵ ساعته ایستگاه متروی بهارستان و ممانعت از تردد خودروها در اطراف مجلس شورای اسلامی باعث کاهش رفت و آمد شهروندان در این منطقه شده بود.

به گفته رئیس ستاد تحلیف مجلس، مجموع هیأت‌هایی که تا الان وارد کشور شدند ۸۸ هیأت است و مجموعاً نمایندگان ۱۰ سازمان بین‌المللی و ۱۱۰ هیأت خارجی، امروز در مراسم تحلیف رئیس جمهور حضور دارند.

۶۰۰ خبرنگار داخلی پای پوشش خبری

پیش از آغاز این مراسم و از ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه، درهای مجلس شورای اسلامی به روی خبرنگاران داخلی و خارجی که ۶۰۰ نفر تخمین زده شده بودند، باز شد و خبرنگاران پس از عبور از گیت‌های حفاظتی، به محل استقرار خبرنگاران هدایت شدند تا این مراسم را پوشش دهند.

جایگاه هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی به شکل پرچم ایران گل آرایی شده و پرچم کشورهای حاضر در این مراسم نیز در اطراف صحن به چشم می‌خورد. علاوه بر صندلی‌های معمول مجلس شورای اسلامی که محل استقرار نمایندگان است، چهار ردیف صندلی جلوی صندلی‌های سبز مجلس و دو ردیف در اطراف و یک ردیف در انتها اضافه شده بود.

قاب عکس شهید جمهور

۴ ردیف صندلی جلو به میهمانان ویژه مجلس اختصاص پیدا کرده است. قابی از عکس شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید کشورمان در ردیف اول و در بین صندلی میهمانان قرار داده شده است.

گروه موزیک ارتش در جایگاه تماشاچیان برای نواختن سرود ایران مستقر است.

ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بود که رفته رفته نمایندگان مجلس شورای اسلامی، میهمانان داخلی و خارجی وارد صحن مجلس شورای اسلامی شدند و کم کم صندلی‌های بهارستان پر شد.

در حال تکمیل