تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : توریسم و گردشگری
لینک : econews.ir/5x3733701
شناسه : 3733701
تاریخ :
هشدار تعزیرات؛ افزایش غیرقانونی اجاره‌بها جریمه سنگین دارد اقتصاد ایران: رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه مالکانی خبر داد که واحد مسکونی خود را بیش از سقف مجاز نرخ اجاره‌بها به مستأجران اجاره می‌دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بعد از تورم بیش از اندازه در قیمت فروش و اجاره مسکن، مصوبه‌ای ابلاغ و در آن سقف افزایش اجاره‌بها تعیین شد که این سقف در شهر تهران 25 درصد است. با توجه به اینکه سقف افزایش اجاره‌بها تا حدودی رعایت نمی‌شود، سازمان تعزیرات حکومتی هشدار داد؛ در صورتی که مالکان مسکن سقف مجاز نرخ اجاره‌بها را رعایت نکنند، تا 3 برابر اجاره‌بها جریمه می‌شوند.

احمد اصانلو؛ رئیس سازمان تعزیرات حکومتی دراین‌باره گفت: عدم رعایت نرخ افزایش اجاره‌بهای سالانه توسط موجر و همچنین مشاوران املاکی که این قرارداد را تنظیم می‌کنند تخلف تعزیراتی محسوب می‌شود.

وی افزود: جریمه این تخلف بر اساس مقررات قانونی علاوه بر استرداد مبلغ اضافی، 3 برابر مبلغی است که اضافه‌تر از میزان قانونی دریافت شده است که از موجر یا مالک دریافت می‌شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: مستأجران در صورت مشاهده رعایت‌نشدن سقف مجاز اجاره‌بهای مسکن می‌توانند موضوع را با سامانه 135 مطرح و از موجران متخلف شکایت کنند.

این خبر می‌افزاید؛ پیش از این وزارت راه‌وشهرسازی هم اعلام کرده بود؛ امکان ثبت شکایات درباره مبلغ افزایش اجاره‌بها بر اساس مصوبات اعلام‌شده در سامانه 124 فراهم شده است و سازمان تعزیرات حکومتی موضوع این شکایات را پیگیری خواهد کرد و امکان شناسایی واحدهایی که مصوبات سقف افزایش نرخ اجاره‌بها را رعایت نمی‌کنند، در سامانه‌های وزارت راه و شهرسازی فراهم شده است.

انتهای پیام/+