تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733683
شناسه : 3733683
تاریخ :
جو اصفهان ناپایدار است/ کاهش ۳ درجه‌ای بیشینه دما اقتصاد ایران: اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از تداوم ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته در این استان خبرداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گذر موجی ناپایدار از نیمه شمالی استان طی امروز و فردا سبب افزایش ابر و وزش باد در مناطق شمال و شمال غرب و تشدید سرعت باد در نواحی شرق و شمال شرق اصفهان در ساعات عصر و شب می‌شود.

به گفته وی، این شرایط سبب فعال شدن کانون‌های گردوخاک، خیزش آن و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد ناسالم برای عموم در برخی ساعات در نواحی شرقی، شمال شرقی، مرکزی و شهر اصفهان می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه شدت وقوع پدیده در نیمه اول امروز سه شنبه بوده است، خاطرنشان کرد: غبار آلودی، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا را به ویژه در مناطقی مانند شهر اصفهان، آران و بیدگل، کاشان، اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خور و بیابانک، زواره، کبوتر آباد، کوهپایه، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، نائین، نجف آباد، نطنز و ورزنه طی ۴۸ ساعت پیش رو انتظار داریم.

به گفته وی، توفان گردوخاک سبب قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم افراد جامعه شده و احتمال اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی در نیمه شرقی استان و آسیب به سازه‌های موقتی دور از انتظار نیست.

معتمدی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان بیشینه دما بین یک تا سه درجه کاهش و کمینه دما بین یک تا سه درجه افزایش می‌یابد، افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین و خنک‌ترین ساعات امروز بین ۴۰ و ۲۸ درجه سلسیوس بالای صفر نوسان دارد.

به گفته وی، خوانسار با کمینه دمای ۱۴ درجه سلسیوس بالای صفر و خور و بیابانک با بیشینه دمای ۴۴ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان طی امروز هستند.