تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3733672
شناسه : 3733672
تاریخ :
کرملین: پرداختن به «پوتین» تنور انتخابات آمریکا را داغ می‌کند اقتصاد ایران: سخنگوی کرملین می‌گوید که هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان آمریکا در مبارزات انتخاباتی، همواره از روسیه و رئیس جمهورش بهره‌برداری می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به اینکه نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات در مسیر منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همواره از دو مولفه یعنی روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور بهره‌برداری سیاسی می‌کنند، گفت که مسکو به این مسائل عادت دارد.

اظهارات پسکوف در واکنش به گزارش اخیر نهادهای اطلاعاتی آمریکا و ادعای تلاش‌های ادامه‌دار روسیه، چین و ایران و برای مداخله در انتخابات ریاست جمهور آمریکا مطرح شده است.

پسکوف دراین‌باره اظهار داشت: البته هر چه انتخابات آمریکا نزدیک‌تر می‌شود، چنین اتهاماتی هم بیشتر می‌شود چون روسیه و شخص رئیس جمهور روسیه، مولفه‌هایی اساسی هستند که هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها در مناقشات سیاسی‌شان به ویژه در کارزار انتخاباتی از آن بهره‌برداری می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما به این موضوع عادت داریم. متاسفانه این واقعیتی اجتناب‌ناپذیر در آمریکاست که ما با آن مواجه هستیم.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پنجم نوامبر برگزار خواهد شد. در این انتخابات، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان است و پس از کناره‌گیری جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از نامزدی دموکرات‌ها، احتمالا کامالا هریس، به عنوان نامزد این حزب و رقیب ترامپ معرفی می‌شود. در گردهمایی‌های انتخاباتی هر دو حزب، روسیه و جنگ اوکراین جزو موضوعات کلیدی است که نامزدها همواره درباره آن اظهار نظر می‌کنند.