تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733666
شناسه : 3733666
تاریخ :
تربیت ۱۴۰۰ حافظ قرآن در لرستان طی امسال اقتصاد ایران: خرم‌آباد - رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از تربیت هزار و ۴۰۰ حافظ پنج جز قرآن در این استان طی امسال خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مجید سوری ظهر سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در راستای منویات رهبر فرزانه و دوراندیش انقلاب اسلامی موضوع تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم از سال ۱۳۹۱ و با دستور ایشان مطرح شد و همواره دغدغه مسئولان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز در راستای اجرای این طرح پرورشی، تربیت حافظان قرآن کریم به نام ۴۰ هزار شهید قرآنی در کشور برگزار می‌شود که سهم استان لرستان هزار و ۴۰۰ نفر طی سال جاری است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه تاکنون ۲۴ مؤسسه فعال قرآنی در سطح استان برای این طرح در سامانه «حمد» اعلام آمادگی و ثبت‌نام کرده‎اند، افزود: مهلت ثبت‌نام در طرح تربیت حافظان قرآن تا دهم مردادماه جاری است و مؤسساتی که ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند از یازدهم همین ماه اقدام به نام‌نویسی از قرآن‌آموزان کنند.

سوری با تأکید بر اینکه قرآن‌آموزان تا پایان سال جاری که طرح نیز به اتمام می‌رسد باید پنج جز را حفظ کنند، ادامه داد: نمره حدنصاب قبولی در این طرح ۸۰ از ۱۰۰ است.

وی تصریح کرد: بابت حفظ هر جز برای کمک به مؤسسات مجری این طرح سه میلیون ریال در نظر گرفته شده که ۶۰ درصد متعلق به حافظ و ۴۰ درصد به مؤسسه اعطا می‌شود.