تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادسبز
لینک : econews.ir/5x3733663
شناسه : 3733663
تاریخ :
تا آخرین لحظه به وظایف خود در قبال محیط زیست کشور عمل می‌کنیم اقتصاد ایران: معاون رئیس جمهور گفت: ما تا آخرین لحظه به وظایف خود در قبال سلامتی مردم و محیط زیست عمل می‌کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا که ظهر امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، بیان داشت: از همکاری همه دستگاه‌ها در این ستاد تشکر می‌کنیم به ویژه استاندار محترم استان که مسائل محیط‌زیستی در اولویت‌های این استان و مدیریت استان قرار دارد.

وی گفت: ما تا آخرین لحظه به وظایف خود در قبال سلامتی مردم و محیط زیست عمل می‌کنیم.

او با تاکید بر اینکه تبریکات خالصانه به دولت جدید دارم و امیدوارم در انجام وظایف محوله موفق و پیروز باشند، تصریح کرد: ما با توجه به دِینی که به نظام و کشور و شهید جمهور داریم موظفیم مسائل و مشکلات کشور را حل کنیم.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: خوشبختانه کاهش آلایندگی در حال رخ دادن است اما نباید اجازه دهیم با استقرار صنایع این وضعیت به حالت قبلی برگردد.

سلاجقه ادامه داد: تکلیف و وظیفه ما این است که از مشکلات مردم در این زمینه بکاهیم و امیدوارم مصوبات کارگروه ملی بخش عمده این مسائل را حل کند.

در ادامه حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی در سال‌های اخیر بر مساله تأثیر آلودگی هوا بر گسترش بیماری‌ها در بین مردم کلانشهرها بسیار تاکید داشته است، تصریح کرد: اگر از محل مسئولیت‌های اجتماعی هزینه‌ای برای طرح مطالعات در خصوص تبعات بهداشتی و بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا انجام گیرد مهم و ضروری به نظر می‌رسد.

استاندار استان مرکزی نیز در این جلسه بیان کرد: برگزاری این جلسه در روز تحلیف ریاست محترم جمهور نشانگر توجه جدی دولت سیزدهم به موضوع آلودگی هوای استان مرکزی است و از حسن توجه آقای دکتر سلاجقه نیز در این زمینه و تصمیمات این جلسه سپاسگزاریم.

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی در این جلسه بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون دو روز هوای پاک در شهر اراک داشتیم و این در حالیست که در سال گذشته تنها یک روز هوای پاک را در شهر اراک تجربه کردیم.

وی با تاکید براینکه در مجموع ۱۳۷ روز هوای ناسالم در سال گذشته در شهر اراک داشتیم، افزود: طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک باید بازنگری شود و در این خصوص قراردادی با دانشگاه اراک برای انجام مطالعات سیاهه انتشار منعقد شده است.