تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3733660
شناسه : 3733660
تاریخ :
اوج‌گیری «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» به روایت خلبان ذوالفقاری اقتصاد ایران: «آذرخش و رقص فانتوم‌ها»، تازه‌ترین کتاب صادق وفایی، با نگاهی به خاطرات حسینعلی ذوالفقاری از سوی انتشارات سوره مهر روانه کتابفروشی‌ها شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» خاطرات آزاده خلبان حسینعلی ذوالفقاری به قلم صادق وفایی در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

این کتاب پس از «بیگانه با ترس» و «شبح دوست‌داشتنی»، سومین‌کتابی است که صادق وفایی درباره خلبانان نیروی هوایی به‌ویژه خلبانان شکاری بمب‌افکن فانتوم F4 نوشته است.

حسینعلی ذوالفقاری متولد 1330 است که پس از ورود به نیروی هوایی، برای آموزش به آمریکا اعزام شد و پس از بازگشت به ایران، هواپیمای فانتوم را برای پرواز انتخاب کرد. ذوالفقاری یکی از خلبانان پایگاه سوم شکاری همدان بود که در دوران خدمت خود با خلبانان و اسطوره‌هایی چون قاسم پورگلچین، محمود اسکندری، داریوش ندیمی، فرج‌الله براتپور، جلیل پوررضایی و … همراه و هم‌نفس بوده است. او از چهره‌هایی چون شهید مصطفی چمران، شهید احمد کشوری و ابوالحسن بنی‌صدر نیز خاطراتی دارد.

این‌ خلبان پس از پیروزی‌های مراحل مختلف عملیات بیت‌المقدس که به‌مرور باعث آزادسازی خرمشهر شدند، در روز 18 اردیبهشت یعنی یک‌روز پس از بمباران موفق پل استراتژیک و شناور عراق روی اروندرود توسط محمود اسکندری، در ماموریت بمباران چهار کیلومتر از جاده عقب‌نشینی نیروهای دشمن در جاده جفیر _ طلاییه، مورد اصابت پدافند زمین به هوا قرار گرفت و با محمدعلی اعظمی خلبان کابین عقب خود به‌طور ناگهانی از هواپیما خارج شد و به اسارت دشمن درآمد. او با تحمل بیش از هشت سال اسارت و بودن در جمع اسرای مفقودالاثر، شهریور 1369 به میهن بازگشت. ذوالفقاری از بازگشت از دوران اسارت، در قامت خلبان مسافربری به خدمت پرداخت و چندسال پیش بازنشسته شد.

خاطرات امیر آزاده خلبان ذوالفقاری در «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» در 9 فصل تدوین شده‌اند که عناوین‌شان به این‌ترتیب است: «اتاق بازجویی و آن‌زن نامحترم»، «در ایران اجکت نداریم!»، «پشت پیکر شهدا پناه گرفته‌ایم!»، «مبارزه با دیوارهای زندان»، «شیر حلال!»، «رقص باله فانتوم‌ها بین دره‌ها»، «رویای آن‌بانوی روی‌پوشیده»، «نقشه فرار» و «برنمی‌گردید، زنده بمانید و بپرید بیرون!».

کتاب به صورت پرسش و پاسخ و شامل روایت‌هایی از مقاطع مختلف زندگی امیر آزاده خلبان حسینعلی ذوالفقاری، از کودکی تا تحصیل در دانشکده خلبانی، اعزام به آمریکا، بازگشت به ایران، مقطع انقلاب، شرکت در جنگ تحمیلی به عنوان خلبان شکاری، اسارت، بازگشت به میهن و خدمت به‌عنوان خلبان تجاری و مسافربری و در نهایت بازنشستگی است.

«آذرخش و رقص فانتوم‌ها» در 236 صفحه با شمارگان هزار و 250 نسخه و با قیمت 225 هزار تومان در بازار نشر موجود است.

انتهای پیام/